קרן פרובידנס מצטרפת למירוץ לרכישת פרטנר

הקרן עשויה להצטרף לאחת הקבוצות המתמודדות על רכישת פרטנר ■ המוכרת, האצ'יסון, מבקשת לקבל הצעות מחיר עבור פרטנר עד ה-8 ביולי

חברת האצ'יסון הודיעה היום (ה') כי היא מבקשת מהצדדים המגלים עניין ברכישת חברת פרטנר , להגיש את הצעותיהם עד ה-8 ביולי. לאחר שתקבל את ההצעות, תחליט האצ'יסון עם מי להתקדם במשא-ומתן.

בין הגופים שמתעניינים בפרטנר ניתן למנות את יורוקום, קרן פימי, איש העסקים אילן בן-דב, הקרנות ROHN ופרובידנס - שעשויה להצטרף לאחת הקבוצות המתמודדות. בין הגופים המוסדיים שמתעניינים ניתן למנות את מגדל ואת לאומי ושות'.

כפי שפורסם ב"גלובס", העסקה למכירת פרטנר אמורה להסתיים בקרוב, מבחינת לוחות הזמנים שמתכננת האצ'יסון. את המשא-ומתן עבור האצ'יסון מנהלים עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר לשעבר, ודן אלדר, שהיה סמנכ"ל קשרי משקיעים.

עוד מסתמן כי פרטנר תפתח חדר מידע עבור חלק מהרוכשים שמגלים עניין בעסקה, ואשר רוצים ללמוד עליה יותר מקרוב, וזאת למרות שמרבית המידע על החברה גלוי. מבין כל הגופים, הסיכויים הם לטובת יורוקום ופימי ופחות לבן-דב.

העסקה לרכישת פרטנר כרוכה בהרבה סיכונים - חלקם מקומיים וקשורים ברגולציה המקומית (הכנסת מפעיל נוסף, כניסת פלאפון לעולם ה-UMTS, מפעילים וירטואליים, הפחתת תעריפי קישוריות ועוד), וחלקם בינלאומיים ומושפעים מהמשבר הכלכלי העולמי, ומכאן גם על הכדאיות של הקרנות הפרטיות להיכנס להשקעות חדשות.