השבוע במט"ח: ירידות השערים עשויות לשוב ולתמוך בדולר

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח] האם יתאושש הדולר האוסטרלי כנגד הדולר האמריקני לאור החלטת הריבית הקרובה? ■ בשבוע החולף איבד כ-1.3% כנגד המטבע האמריקני

וול סטריט נעלה את שבוע המסחר המקוצר בירידות שערים על אף יציאתה לחופשת העצמאות, ובסיכומו של השבוע החולף הביאו ירידות השערים בשוקי העולם להתחזקותו של הדולר כנגד מרבית מהמטבעות המובילים בעולם.

הסנטימנט הפסימי של המשקיעים הגביר את הקורלציה שבין הדולר, כנכס הגנתי, לבין מגמות הסיכון בשוקי ההון. למעשה, המגמה הדובית של שוקי ההון, המהולה כעת בדשדוש הארוך המאפיין את חודשי הקיץ, מקבלת תמיכה גם מגזרת נתוני המאקרו, וכפי שציינו בעבר, למרות שהנתונים מארה"ב משקפים לא פעם האטה בהדרדרות מצב המשק האמריקני, עדיין אין בהם בכדי לאותת על שיפור של ממש.

מרבית התחזיות גורסות כעת כי הדשדוש בשוק ימשיך לאפיין את השווקים לפחות בטווח הזמן הקרוב, ולאור זאת צפוי המשך המומנטום של שנאת הסיכון בשווקים, לשוב ולהשפיע על תנועת המטבעות גם במהלך השבוע הקרוב.

אווירה שכזו, עשויה להגביר את הפוטנציאל השורי של הדולר במהלך השבוע הקרוב, ומנגד להמשיך ולפגוע ברווחים של מטבעות בעלי תשואה גבוהה יותר, כגון הדולר האוסטרלי, אשר מזה כשבועיים נמצא בסנטימנט שלילי ביחס לשטר הירוק. בסיכומו של השבוע החולף איבד ה'אוזי', המטבע האוסטרלי, כ-1.3% מערכו.

אירוע הסיכון המרכזי השבוע אשר עומד בפני ה'אוזי', הוא החלטת הריבית של הבנק המרכזי באוסטרליה, מחר (ג') 7:30, שעון ישראל. התחזיות המוקדמות מצביעות על הותרת הריבית בשיעור של 3%, זה החודש השלישי ברציפות.

למרות חולשתו האחרונה של הדולר האוסטרלי, נזכיר כי הנתונים הכלכליים שהתפרסמו לאחרונה באוסטרליה, הצביעו על כיוון חיובי, אך עם זאת יש לזכור כי הדולר האוסטרלי מושפע מהתנודתיות בשוק הסחורות ומההתפתחויות בכלכלה הסינית, שני גורמים מרכזיים אשר מכתיבים בדרך כלל את כיוון המסחר בו.

ולמרות זאת, הודעת הריבית, ובפרט ההצהרה הנלווית אליה של יו"ר הבנק, גלן סטיבנס, מקבלת משנה תוקף דווקא בימים אלו, כאשר תוכניות ההקלה הכמותית של מדינות המטבעות המובילים, וביניהן גם אוסטרליה, עומדות בפני בחינה מחודשת.

בהקשר לכך נציין כי ישנן הערכות אשר גורסות כי אחת הסיבות העומדות מאחורי הראלי האחרון של הדולר האוסטרלי, היא רכישות של הבנק המרכזי. לכן, הצהרות בנוגע להקלה כמותית ותוכניות חילוץ למינהן, עשויות להגביר את התנודתיות בצמד דולר אוסטרלי/דולר אמרקיני.

האנליסטים באיזי-פורקס ציינו ל"גלובס" כי מבחינה טכנית פריצה של רמת התמיכה הפסיכולוגית השוכנת ב-0.8000 דולר אמריקני ל'אוזי', מתנה ביתר שאת את המשך מהלך התחזקותו של המטבע האוסטרלי. לטענתם פריצה של הטווח שבין 0.8150 ל-0.7850, תעלה את הסיכוי להמשך המגמה עם כיוון הפריצה של כל אחת משתי נקודות אלו.

[לטבלת שערי חליפין]