מהפך במשפט דורסי מיטל אהרונסון: שי סימון נאשם שנהג ברכב

בצעד מפתיע וחריג משנה היום הפרקליטות את כתב האישום וטוענת כי שי סימון הוא שנהג בג'יפ שדרס את מיטל - ולא שלום ימיני, זאת בשל סתירות בעדות של סימון ושל רעייתו ■ סימון וימיני יואשמו שניהם בכל מקרה בהריגה

יותר מ-8 חודשים לאחר תאונת ה"פגע וברח" הקטלנית ברחוב אבן-גבירול בתל-אביב, בה נהרגה מיטל אהרונסון ז"ל ונפצעה קשה חברתה מלי יזדי, ומספר חודשים לאחר תחילת המשפט נגד שני הנאשמים בדריסה, שי סימון ושלום ימיני - הפרקליטות משנה את כתב האישום נגד השניים, בצעד חריג ויוצא דופן במיוחד.

בכתב האישום המתוקן שהוגש היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, מאשימה הפרקליטות את שי סימון כי הוא זה שנהג בג'יפ הלנד-רובר בזמן הפגיעה במיטל. מאז התפוצצה הפרשה מסרבים סימון וימיני - כל אחד בתורו - להודות כי הוא זה שנהג ברכב, ומאשימים זה את זה.

עד כה סברו בפרקליטות כי ימיני הוא שנהג ברכב הדורס, ואילו עתה כאמור סימון הוא שיואשם בדריסה.

גורם בפרקליטות אמר הבוקר לחדשות 2 באינטרנט כי "שי סימון הוא עד לא אמין. הגירסה שלו בעייתית לאורך כל הדרך, והיא רוויית זיג-זגים וחצאי-אמיתות. גם בעדותה של אשתו של סימון התגלו סתירות רבות, וגם בעדות הנוספת של סימון עצמו לפני כשבועיים התגלו סתירות".

חשוב לציין כי גם ימיני וגם סימון מואשמים בהריגה, בלי קשר לזהותו של נהג הג'יפ שפגע במיטל, זאת בשל העובדה ששניהם הפקירו אותה פצועה ומדממת על הכביש ונמלטו. עם זאת, אם בתיק תהיה הרשעה - הרי שעונשו של סימון, הנהג, יהיה חמור בצורה משמעותית מזה של ימיני, שישב לידו.

"שי אמר לי: לקחתי נשמה"

לפני כ-3 חודשים העידה בבית המשפט אשתו של שי סימון. "שמעתי על התאונה מחברה. היא אמרה לי בטלפון שיכול להיות ששי מעורב בתאונה", סיפרה רינת סימון, שנמצאת בהריון מתקדם. "שאלתי את שי מה קרה, התחלתי לשאול שאלות עד שענה: 'מה את לא מבינה, לקחתי נשמה'".

למרות זאת, הוסיפה אשת הנאשם, "כמה ימים לאחר מכן הוא אמר לי שמה שהוא אמר היה שקר, כי אנשיו של שלום (ימיני) איימו עליו". היא הוסיפה: "הוא רצה להגן עלינו. הוא סיפר שהגיע אליו איש עם קסדה ואמר לו לא לדבר ועשה סימן של ירייה".

"הוא ביקש שאני אחבק אותו, אעודד אותו", המשיכה סימון. "הוא לא סיפר לי בעיניים. הוא דיבר מוזר, הוא אף פעם לא משתיק אותי, ועכשיו הוא השתיק אותי כל הזמן. לא התרשמתי שדבריו היו אמינים", אמרה. "שי סיפר שהרעיון להתחלף כשהם ברחו מהשוטרות היה של שלום". זמן קצר לאחר התאונה אמר ימיני לסימון, לפי העדות, "אני אשחט את המשפחה שלך. תנקה את הרכב טוב-טוב".

"את לא מפחדת שאאיים עליכם?"

את אותה העדות שנתנה היום, סיפרה סימון גם במשטרה. לאורך כל הדיון העיר שלום ימיני, החשוד השני בדריסתה למוות של מיטל אהרונסון ז"ל ובפציעתה הקשה של מלי יזדי, הערות ביניים.

כאשר עמדה על הדוכן ונתנה סימון את הכתובת שלה, שאל ימיני: "את לא מפחדת שאאיים עליכם? למה את נותנת את הכתובת?" על הדוכן הוסיפה אשת הנאשם: "מעולם לא אהבתי את שלום ימיני". גם כאן צעק ימיני: "לא אהבת אותי, אה?".