ביוליין מוכרת רשיון משנה לתרופת הדגל בכ-285 מיליון דולר

מדובר בתגמולים המוערכים של החברה ל-BL-1040, שהמו"מ בגינה הואץ בשבוע שעבר ■ השלימה גיוס של 50 מיליון שקל בהנפקת זכויות

ביוליין מבטיחה ומקיימת: החברה מוכרת רשיון משנה לתרופת הדגל בכ-285 מיליון דולר. נכון לשעת הכנת הידיעה, מצויה המניה בשלב הטרום-פתיחה, ואולם שערה התיאורטי מגלם זינוק של 21.5%.

ביוליין היא חברת ביומד העוסקת בפיתוח תרופות למגוון מחלות. מדובר בתגמולים המוערכים של החברה ל-BL-1040, שהמו"מ בגינה הואץ בשבוע שעבר. הרוכשת היא איקריה, שתקבל רשיון בלעדי ועולמי לצורך השלמת הפיתוח והמסחר של ההתקן הרפואי האמור, המיועד לטיפול בחולים שעברו התקף לב.

איקריה היא חברה אמריקנית שעוסקת במחקר ובפיתוח, כמו גם במסחור מוצרים המיועדים לטיפול נמרץ. היא תישא בכל העלויות הכרוכות בהמשך הפיתוח, הייצור והשיווק של BL-1040 ברחבי העולם, לאחר שיושלם הניסוי הנוכחי. השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים, כמו קבלת אישור לביצוע העסקה מהמדען הראשי במשרד התמ"ת.

רק ביום חמישי שעבר נזכיר, השלימה החברה גיוס של 50 מיליון שקל בהנפקת זכויות. החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי-שוק של 198.38 מיליון שקל. התשלומים המוערכים אינם כוללים תמלוגים מהמכירות, ומחציתם ישולמו בכפוף להשלמת אבני דרך הקשורות ביעדי מו"פ, אישור המוצר והמחצית השנייה - לפי עמידה ביעדי מכירות. ביוליין צפויה לקבל תמלוגים המהווים 11%-15% מהמכירות השנתיות.