עלות האצטדיונים למונדיאל 2014 בברזיל - 806.5 מיליון אירו

האצטדיון היקר ביותר ייבנה בברזיליה בעלות של 190 מיליון אירו, אצטדיון שיכיל 70 אלף מקומות ויחליף את המרקאנה כאצטדיון הלאומי של ברזיל ■ אבל במה ישקיעו את הברזילאים אפילו יותר כסף?

אחרי שפיפ"א הודיעה בשבוע שעבר מי יהיו 12 האצטדיונים שייארחו את מונדיאל 2014 בברזיל, התאחדות הכדורגל המקומית פרסמה את ההערכות שלה לעלויות הכרוכות בשיפוץ האצטדיונים הקיימים ובניית החדשים. 5 אצטדיונים חדשים ייבנו לקראת המשחקים, בעוד 7 אצטדיונים קיימים יעברו שיפוצים נרחבים.

עלות האצטדיונים תגיע ל-806.5 מיליון אירו. האצטדיון היקר ביותר הוא זה שייבנה בברזיליה בעלות של 190 מיליון אירו. הוא צפוי להכיל 70 אלף מקומות ואמור להחליף את המראקנה כאצטדיון הלאומי של בברזיל.

עם זאת, גם המרקאנה בריו דה ז'ניירו יארח כמובן את משחקי המונדיאל, אך יעבור שיפוץ מאסיבי בעלות של 157 מיליון אירו. עדיין לא ברור מי מבין שני האצטדיונים יארח את משחק הגמר של המונדיאל.

עוד פרויקט מרשים שמתכננים בברזיל הוא בעיר מנאוס, ששוכנת על גדות נהר האמזונס. בעיר ייבנה אצטדיון חדש שיכיל 42 אלף מקומות ועלותו תסתכם בכ-183 מיליון אירו.

למרות כל האמור, ההשקעה האמיתית של ברזיל לקראת המונדיאל תהיה דווקא בתחום תשתיות התחבורה: במדינה ייבנה קו רכבת חדש שיחבר בין קמפינאס, סאו פאולו וריו דה ז'ניירו בעלות של 11 מיליארד דולר, וזאת בנוסף לשדות התעופה, שישודרגו בעלות של 2.46 מיליארד דולר.