ירידה של 7% בפדיונות האופנה בקניונים במחצית 2009

עם זאת, חודש יוני התאפיין בהמשך בלימת מגמת ההאטה במכירות, ורשם ירידה נמוכה יותר מהממוצע במחצית הראשונה של השנה ■ קניון רמת-אביב הוביל במחצית הראשונה של השנה את הירידה במכירות - 15%

פדיונות חנויות האופנה בקניונים רשמו במחצית הראשונה של השנה ירידה של 7% - כך עולה מנתוני מערכת ריס. סך המכירות של כ-1,200 חנויות המחוברות למערכת ריס הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-1.07 מיליארד שקל, והיה נמוך ב-90.5 מיליון שקל מסך המכירות שנרשמו במחצית הראשונה של 2008, שהסתכמו ב-1.161 מיליארד שקל.

קניון רמת-אביב, הנחשב לקניון המוביל בישראל, הוביל במחצית הראשונה של השנה את הירידה במכירות כשרשם ירידה של 15% במכירות. מבין 10 הקניונים המובילים בישראל, לפי דירוג הקניונים של "גלובס", ירידה משמעותית במכירות המחצית הראשונה רשמו גם קניון עזריאלי בתל-אביב (12%-), הגרנד קניון בחיפה (10%-) וקניון מול הים באילת (9%-). קניון אבנת, הקריון וקניון איילון ברמת-גן רשמו ירידה של 7% כל אחד, קניון 7 הכוכבים בהרצליה וקניון רחובות רשמו ירידה של 6% כל אחד, ואילו קניון מלחה בירושלים רשם ירידה של 5%.

חודש יוני התאפיין בהמשך בלימת מגמת ההאטה במכירות, ורשם ירידה נמוכה יותר מהממוצע שנרשם במחצית הראשונה השנה. הירידה במכירות חנויות זהות בתחום האופנה עמדה ביוני על 3.6% - למרות מבצע ה"שוקינג סייל" שערכה קבוצת עזריאלי, שתרם לעלייה במכירות האופנה בימי המבצע, ומבצעי מכירות נוספים שערכו הקניונים.

ירידה במכירות אופנת הנשים

"בימי ה'שוקינג סייל' נרשמת אמנם עלייה דרסטית במכירות, אבל בשורה התחתונה ה'שוקינג סייל' לא תורם לעלייה במכירות, כיוון שהוא גורם לירידה במכירות ביומיים שלפני המבצע וביומיים שאחרי המבצע. מעבר לכך הוא פוגע ברווחיות. הדברים נכונים גם לגבי יתר מבצעי המכירה הנערכים בקניונים", מסביר אחד ממנכ"לי רשתות האופנה.

מכירות אופנת הנשים הובילו את הירידה במכירות חודש יוני, עם ירידה של 6.9% במכירות. לעומת זאת, מכירות אופנת הגברים רשמו ביוני עלייה של 3%.

מבין 10 הקניונים המובילים, קניון רמת-אביב הוביל גם את הירידה במכירות חודש יוני כשרשם ירידה של 9.5% במכירות האופנה. ירידה משמעותית של 7% במכירות חודש יוני רשמו גם קניון עזריאלי וקניון שבעת הכוכבים. ירידה נמוכה יחסית במכירות (1.5%-) נרשמה ביוני בקניון רחובות ובקניון מלחה. שני קניונים נוספים בולטים בירידה במכירות לב נצרת וקניון ערים כפר-סבא - שניהם קניונים שנפגשו מפתיחתם של קניונים מתחרים: ביג נצרת ו-G כפר-סבא.

לעומתם, הקריון חתם את יוני עם עלייה של 1% בפדיונות האופנה, וקניון חולון עם עלייה של 1.7% בפדיונות האופנה.

גרף