שטייניץ: "האבטיח שאכלתי היה טעים יותר אם היה עליו מע"מ"

נתניהו ושטייניץ נפגשו בצהריים במזנון הכנסת לישיבת עבודה על אבטיח ■ גורם באוצר: "עצוב לי בשביל נתניהו, הוא פגע בעצמו"

לאחר הביקורת הקשה שנמתחה ביומיים האחרונים על החלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו שלא להטיל מע"מ על פירות וירקות בניגוד לעמדת שר האוצר יובל שטייניץ, נפגשו היום השניים במזנון הכנסת לפגישת עבודה, על אבטיח. "האבטיח היה יותר טעים אם היה עליו מע"מ", התלוצץ שטייניץ בפני הכתבים שנכחו במקום. הפגישה נמשכה כמה דקות.

באוצר עוד לא נרגעו הרוחות מהביקורת הציבורית שספג שטייניץ בעקבות החלטתו של ראש הממשלה. לדברי גורמים בכירים במשרד, ראש הממשלה הוא זה שהתקפל ושינה את עמדתו ולא שר האוצר, ולכן הביקורת הקשה שהוטחה בתקשורת על שטייניץ לא הוגנת. "שר האוצר הפגין עוצמה ונחישות, וזה לא בא לידי ביטוי. היה צריך לתת לו קרדיט על כושר העמידה בלחצים, על המנהיגות שהפגין", יצאו להגנתו. "התקשורת עשתה לו עוול, זה חיזיון מטומטם להגיד שהוא הפגין חולשה, הוא עמד על שלו למרות כל הלחצים מבחוץ ומבית. היא הוציאה אותו קטן. זה מעשה מרושע ומטומטם". הם הוסיפו כי שטייניץ "אינו מאושר" מהתוצאה.

בכיר במשרד סיפר כי כשקרא ראש הממשלה לשטייניץ לחדרו על מנת להודיע לו כי זו החלטתו הסופית, הסכים שר האוצר לצאת לתקשורת בהודעה משותפת עם נתניהו רק בתנאי שיותר לו לומר כי הוא סבור שראש הממשלה שוגה בהחלטתו. נתניהו לא אהב את בקשתו של שר האוצר אך נאלץ להסכים. "עצוב לי בשביל נתניהו, הוא פגע בעצמו", אמר הבכיר על ההחלטה. בהעברת תקציב, הוסיף הבכיר כשהוא רומז לכיוונו של נתניהו, "מה שחשוב זו הפגנת מנהיגות".

באוצר הדגישו כי למרות הטענות ששר האוצר הוא "בובה" של ראש הממשלה וחסר רלוונטיות כשלצידו מתפקד נתניהו כ"שר על לענייני כלכלה", שטייניץ העביר בשלושה חודשים יותר מהלכים מכל שר אוצר אחר אך הוא אינו מקבל על כך את הקרדיט. "הוא עשה מהלך היסטורי עולמי והעביר תקציב דו שנתי, הוא חתם עם ההסתדרות והמעסיקים על עיסקת חבילה, הוא העביר את התוכנית הכלכלית וגם נושאים שתקועים עשר שנים באוצר- המיסוי הירוק, בית המשפט הכלכלי, אפילו את חוק בנק ישראל שהתברר כי 11 שנה אין משרד שהצליח להזיז אותו, הוא הצליח להביא לאישור בתוך שלושה חודשים", אמר גורם בכיר במשרד.

לדברי הבכיר, אם לא היה מחליט נתניהו לסגת מהכוונה להטיל מע"מ על פירות וירקות, המהלך היה זוכה לתמיכה בכנסת: "היינו כל כך קרובים לאישור, כבר היה רוב", אמר.