בנק ירושלים גייס 150 מיליון שקל בריבית של 2.8%

הנפיק לציבור אג"ח במח"מ ממוצע של 3 שנים ■ הבנק קיבל הזמנות בסך של 238 מיליון שקל - ביקושי יתר של כ-90 מיליון שקל

רצף גיוסי ההון של הבנקים נמשך: לאחר שהבוקר נודע כי בנק דיסקונט השלים גיוס של 600 מיליון שקל מהגופים המוסדיים, הודיע בנק ירושלים כי גייס 150 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח שקליות לא צמודות (סדרה ו'). הבנק קיבל מהציבור הזמנות בסך של 238 מיליון שקל - ביקושי יתר של כ-90 מיליון שקל.

הריבית שנקבע במכרז הינה 2.8%. מדובר בריבית הגבוהה ב-1.6% מריבית העוגן על האג"ח הממשלתיות בריבית משתנה (סדרה 817). ביקושי היתר של הציבור הורידו את הריבית בהשוואה לזו שנקבעה בשלב המוסדי במכרז (אשר עמדה על 3%).

המח"מ הממוצע של האג"ח הוא 3 שנים, כאשר תשלומי הקרן יבוצעו ב-3 מועדים בשנים 2011-2013, בחלקים שווים.

בעוד שבשלב המוסדי בהנפקה הוגדל היקף הגיוס מ-100 מ' ש' ל-150 מ' ש', בבנק ירושלים העדיפו שלא להגדיל את היקף הגיוס בשלב ההצעה לציבור, חרף ביקושי היתר, וזאת מפני שהסכום שגויס מספק את צרכי הבנק בשלב זה. כרגע אין לבנק כוונה לגייס הון נוסף השנה, אולם גורמים בבנק לא פוסלים את האפשרות לגייס הון נוסף במידה ותנאי השוק ישתפרו.

ההון שגויס לא ישפיע על הלימות ההון של הבנק, אשר עומד על קצת יותר מ-12%, בהתאם ליעד הלימות ההון שקבע בנק ישראל לבנקים עד סוף 2009.

"ביקושי היתר אשר הגיעו ממגוון רחב של מציעים, משקפים את הבעת האמון של המשקיעים בבנק", אמר יואב נרדי, משנה למנכ"ל ומנהל אגף שוק ההון והשקעות בבנק ירושלים. "מאחר ומדובר באג"ח שקליות בריבית משתנה, הרי שהצפי לעליית ריבית הניע את המשקיעים ויצר את ביקושי היתר לאג"ח".