מידרוג הורידה דירוג כתבי ההתחייבות של אגוד בדרגה אחת

מדובר בדרגה החמישית בסולם הדירוג ■ הדירוג מתייחס למסגרת גיוס הון משני עליון של מיליארד שקל ■ דירוג הפקדונות נותר ללא שינוי

חברת דירוג האשראי המקומית מידרוג הורידה את דירוג כתבי ההתחייבות הנדחים של בנק אגוד בדרגה אחת. הדירוג החדש הוא "A1" - מדובר בדרגה החמישית בסולם הדירוג. דירוג שכזה מתייחס לרמת השקעה בינונית-גבוהה, בניגוד לדרגה הקודמת, מעל - המיוחסת לרמת השקעה גבוהה מאוד. הדירוג החדש מיוחס לרמת "Ba2" בסולם העולמי של מודי'ס, סוכנות דירוג האשראי העולמית לה מסונפת מידרוג.

הדירוג מתייחס למסגרת גיוס הון משני עליון באמצעות כתבי התחייבות נדחים ושטרי הון של מיליארד שקל. הבנק מתכוון לנצל את מסגרת ההנפקה באופן הדרגתי במסגרת תשקיף מדף שהגיש. יצוין, כי במסגרת פעולת הדירוג הוצאו כתבי ההתחייבות הנדחים מרשימת מעקב. דירוג הפקדונות נותר ללא שינוי - דירוג הפקדונות של הבנק נותר ברמת "Aa3", ופקדונות לזמן קצר בדרגה הגבוהה ביותר, "P-1". לכל הדירוגים אופק דירוג יציב.

"לבנק יכולת השבת רווחים מוגבלת, אך סבירה", מציין האנליסט פבל יופה, "הנובעת מהיעדר אחיזה עקבית ומהותית במגזר הקמעונאי". במצב שכזה, הוא טוען, על רקע מבנה הכנסות שכזה מול הוצאות תפעוליות קשיחות. בפני הבנק עומדות גם התמודדויות נוספות: השלכות המשבר הכלכלי, חיזוק בסיס ההון, הרחבת פעילות קמעונאית ועוד. "להערכת מידרוג, השינויים בסביבה העסקית בה פועל הבנק מגדילים את הסיכון הגלום בכתבי ההתחייבות הנדחים לעומת הפקדונות, והם מחייבים הפרדה בין חוב בכיר לנחות שתשקף את ההבדל בסיכון הגלום בהם".

שטרי ההון אותם מתכוון לגייס הבנק כוללים פירעון בתשלום אחד, לאחר 49 שנים, עם אופציה לפירעון מוקדם 5 שנים לאחר ההנפקה. החוב שיגויס באמצעותם משני בסדר עדיפות הפירעון לכל חוב אחר, למעט ההון הראשוני. כמו במקרים אחרים, כוללים שטרי ההון מנגנון דחיית ריבית במקרים מסוימים, כמו יחס הלימות הון והיעדר עודפים ראויים לחלוקה.

אגוד