אמנון ברזילי: "אדם הולך לאכול ופתאום נודע לו שהוא היה עצור"

ברזילי, בעל השליטה במטיס קפיטל, מכחיש את החשדות נגדו ומבהיר כי לא נעצר ■ חשוד בין היתר שקיבל 50% מהרווח של חברת טרייד מוביל בעסקה עם יפנאוטו, חברה-בת של מטיס, כנגד חשבוניות ייעוץ שהוציא

שבוע לאחר שבנק וולס פארגו הביע את התנגדותו להשתלטות של מטיס קפיטל על חברת פטרו גרופ , ויממה לאחר שפורסם על חשדות רשות ניירות ערך כנגדו - אמנון ברזילי, בראיון ל"גלובס", משיב בגילוי לכל הטענות.

כזכור, ביום ראשון הטיל בית משפט השלום בתל-אביב תנאים מגבילים על ברזילי. הוא חשוד בין היתר בכך שקיבל 50% מהרווח של חברת טרייד מוביל בעסקה עם יפנאוטו (יבואנית סובארו), חברה-בת של מטיס, כנגד חשבוניות ייעוץ שהוציא, וזאת מבלי שניתן לכך גילוי בדו"חות החברה, ומבלי שהעסקה אושרה כעסקה עם בעל שליטה.

* נחקרת על-ידי הרשות?

"כן, אבל זה היה מזמן. אמרתי להם שהכול עבר אישור דירקטוריון ושיש לי חוות-דעת משפטית מעו"ד ירון הרמן ועורך הדין שלנו, וגם היתה ועדת ביקורת. אז מה הבעיה, אני לא מבין. לא הייתי בבית משפט ולא שחררו אותי ולא הייתי בבית-סוהר והשטויות שפורסמו".

"לא טעיתי"

* ולגבי הטענות עצמן?

"עשיתי הכול כדת וכדין, הגשתי חשבונית על דמי ייעוץ ולקחתי גם חוות-דעת משפטית והעברתי את זה בדירקטוריון, והכול רשום. ביקשו ממני ערבות אישית, אמרתי להם בסדר. זה סיפור מלפני חודשיים. אני לא מבין איך זה צץ עכשיו.

"זה פשוט לא ייאמן. בן אדם הולך ברחוב ופתאום מדברים עליו בתקשורת. יש פה איזה קללה עליי, אני לא יודע מה להגיד לך כבר".

*אבל נחקרת ברשות.

"למה מה זה הרשות? אלוהים? גם אני יכול לטעות. אמרתי להם שאם טעיתי, אני רוצה לראות במה. לקחתי את הבן אדם הכי טוב שייתן לי חוות-דעת אם מותר לי או אסור. לא שעשיתי דברים על דעת עצמי, עשיתי הכול כחוק, כדת וכדין. אני משתף פעולה. אני לא מסתיר כלום. גם אם טעיתי, אז מה קרה? לא קרה כלום. אבל לא טעיתי.

"כל יום אני מצלם ברשות מסמכים, כולם חברים שלי שם. כל היום אני צוחק איתם, יושב, מה העניינים, שותה קפה. הם לקחו מאיתנו את כל החומר. אמרתי להם שאני לא מסתיר שום דבר. הכול פתוח ואני משתף פעולה. אני חבר טוב שלהם. זה לא שאני בורח, אני פה".

* בתקשורת לא מבינים אותך?

"אני הולך לשכור את שירותיו של רני רהב. הבן אדם הולך, אוכל ארוחת צהריים - ופתאום מודיעים לו שהוא היה עצור. מתקשרים אליי אנשים (ושואלים) 'אתה עצור?'. אני לא יודע על מה אתם מדברים אתי בכלל".

"כנראה שאישרו לנו אשראי"

השבוע פורסם כי וולס פארגו עצר את המימון לחברה בשל כתבי אישום הנוגעים לגד זאבי, שהוא בעל מניות במטיס. גם לזה מגיב ברזילי.

"אנחנו הולכים לרכוש את פטרו גרופ, הכול שטויות. לגד זאבי יש שם בעיה, אבל הוא לא מחזיק במניות - לא בעקיפין ולא במישרין (פורמלית, הוא מושקע במטיס באמצעות חברה שבבעלות רעייתו טליה וארבעת ילדיהם - א"ש). זאת העילה שלנו, וכנראה שכבר אישרו לנו אשראי מבנק חדש", הוא מצהיר.

פיתרון אפשרי אחר דווח היום (ה') בבורסה: חברת אמפל, שבשליטת יוסי מימן, עשויה לקנות מפטרו גרופ, לאחר שתעבור לבעלות מטיס, את חברת הבת GPM.

* אתה מעוניין למכור את GPM?

"יש אנשים שבאים אלינו ומציעים, אבל זה לא אומר שאני מנהל איתם משא-ומתן. אדם עובר ברחוב, רואה אותי - לא יודע מי, נוחי, מה זה משנה - אומר לי: 'אמנון, מה קורה? אתה מעוניין למכור אולי?' - אז מה, אני צריך להוציא הודעה? מה, אני כל יום אבוא לדווח?".

"האמת שאני לא רוצה למכור כלום. אני אוהב רק לקנות לא למכור. אני מעדיף כרגע לא למכור שום דבר. אני רוצה רק להתפתח, ואני יודע שעכשיו המצב קשה בשוק, אבל אני יודע שבעוד שנתיים-שלוש הוא ישתפר, אז יותר כדאי לא למכור כרגע. כרגע זה לא כדאי".

-----

הערב פירסמה במערכת המאיה חברת מטיס קפיטל כי קיבלה את תגובתו של אמנון ברזילי לפרסומים בתקשורת לגבי חקירת הרשות לניירות ערך, באמצעות עורך דינו, שלמה ניסים:

"בעקבות הפרסומים אתמול והיום באמצעי התקשורת השונים (אינטרנט, עיתונות) לגבי חקירת הרשות לניירות ערך לגבי מר אמנון ברזילי, ראוי להעמיד דברים על דיוקם לאור עובדות מוטעות ולא נכונות:

באפריל 2009 החלה חקירה של הרשות לניירות ערך, במסגרתה נחקר גם מר ברזילי בחדש כפי שיוחס לו. ברזילי שיתף פעולה בחקירותיו ומסר את גירסתו. ב-22 באפריל, לאחר שנחקר, שוחרר על-ידי קצין ממונה במחלקת חקירות של ניירות ערך בתנאים. בשום שלב לא נעצר ברזילי וגם לא הובא בפני שופט בבית משפט כלשהו. בחודש יוני 2009 נחקר ברזילי, ושוב שיתף פעולה ומסר את גירסתו. גם בפעם זו לא נעצר ולא הובא בפני שופט בבית משפט כלשהוא.

ב-1 ביולי הוגשה בקשה להגדלת תנאי הערובה בהסכמת ברזילי. ב-7 ביולי היתנה החלטה ללא שהובא ברזילי לדיון בבית משפט השלום בתל-אביב. ברזילי שיתף פעולה עם מחלקת החקירות ברשות לניירות ערך וימשיך לשתף פעולה. הוא מסר את גירסתו, ובטוח שבתום החקירה יתברר כי פעל כדין וכי אין בסיס לחדש נגדו".