כפי שפורסם ב"גלובס": יעקב גנות מונה למנכ"ל מש' התחבורה

כך אישרה היום הממשלה ■ גנות, המכהן כיום כראש רשות ההגירה במשרד הפנים, יחליף בתפקיד את גדעון סיטרמן ■ גנות היה מראש המועמד המועדף על ישראל כ"ץ לתפקיד, אולם המינוי התעכב עקב בקשת רה"מ, בנימין נתניהו

הממשלה אישרה היום סופית את מינויו של רב גונדר (בדימוס), יעקב גנות (61) לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה.

"גלובס" חשף לראשונה פני כשבועיים כי שר התחבורה, ישראל כ"ץ, סיכם עקרונית עם רה"מ, בנימין נתניהו, על מינויו של גנות לתפקיד, זאת לאחר שיסיים את תפקידו במשרד הפנים.

גנות, המכהן כיום כראש רשות ההגירה במשרד הפנים, יחליף בתפקיד את גדעון סיטרמן, שצפוי לחזור לסקטור הפרטי.

כזכור, גנות היה מראש המועמד המועדף על כ"ץ לתפקיד, אולם המינוי התעכב עקב בקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאפשר לגנות להשלים את הרפורמות במינהל האוכלוסין וביקורת הגבולות. כ"ץ מצדו התעקש על מינויו של גנות מאחר וראה בו כמתאים ביותר לתפקיד.

לפני ההצבעה שיבח ראש הממשלה, בינימין נתניהו, את גנות והביע הערכה רבה לתרומתו בתפקידיו הקודמים וכן את ביטחונו לתרומתו העתידית במשרד התחבורה.

"שר התחבורה ביקש ממני למנות את גנות לתפקיד מנכ"ל המשרד כבר לפני שלושה חודשים ואני זה שמנעתי זאת, בשל רצוני ששר הפנים אלי ישי יתבסס בתפקידו. כעת הגיע הזמן שגנות, שהוא בולדוזר אמיתי יעבור לשמש כמנכ"ל משרד התחבורה ואני מברך אותו ואת השר כץ בהצלחה רבה".

שר המשפטים, יעקב נאמן ברך על המינוי וציין את תרומתו הגדולה של גנות במאבק בתאונות הדרכים, בעת שהקים את משטרת התנועה הארצית. "אני משוכנע שהמינוי יסייע ויתרום תרומה חשובה למאבק בתאונות הדרכים", הוסיף נאמן.

כ"ץ הביע את ביטחונו כי מינויו של גנות יקדם את מטרות המשרד, הן בקידום בניית תשתיות והן במאבק בתאונות הדרכים.

בין האתגרים שאתם יידרש גנות להתמודד נמצאים המשך יישום הרפורמה התקועה בנמלים, הנפקת מניות נמלי חיפה ואשדוד בבורסה, חיזוק דירוג הבטיחות של ישראל בתחום התעופה, המשך יישום תוכניות הפיתוח בתחום הכבישים והרכבות וכמובן המלחמה בתאונות הדרכים.