עקב הגשת כתב האישום: סמנכ"ל רשות המסים גידי בר-זכאי יצא לחופשה

בר-זכאי, המואשם בלקיחת שוחד בפרשת המינויים ברשות המסים, הודיע לנציבות שירות המדינה כי הוא מחפש עורך דין חדש במקום עו"ד יעקב וינרוט

סמנכ"ל רשות המסים, גידי בר-זכאי, המואשם בפרשת רשות המסים, הודיע לנציבות שירות המדינה כי הוא מחפש עורך דין חדש שיגיש בשמו את טיעוני השימוע לנציבות, במקום עו"ד יעקב וינרוט שייצג אותו עד כה - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי בר-זכאי פנה לחברה הממשלתית ענבל לצורך קבלת מימון לניהול המשפט, או העמדת ייצוג משפטי בניהול התיק בבית המשפט.

בר-זכאי יצא בימים האחרונים לחופשה בעקבות כתב האישום נגדו, במסגרת הסכמה בינו לבין נציבות שירות המדינה.

כזכור, בר-זכאי מואשם בלקיחת שוחד בפרשת המינויים ברשות המסים. על-פי כתב האישום, שהוגש בשבוע שעבר לבית המשפט, בר-זכאי נענה לבקשתו של יורם קארשי, אחיה של מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר, שולה זקן, להתערב בהחלטה בתיק מס של מקורבו, יצחק ברדריאן.

על-פי כתב האישום, כעבור חודש ביקש בר-זכאי מקארשי, שהיה חבר מועצת עיריית ירושלים, לפעול בוועדה המקומית לתכנון ובנייה להכשרת חריגות בנייה בביתו שבמבשרת-ציון, וכעבור חודש נוסף התערב בר-זכאי בתיק נוסף לבקשת קארשי.

בעקבות השימוע שנערך לבר-זכאי בזמנו בנציבות שירות המדינה, סוכם כי הוא יימנע מלעסוק בהחלטות פרה-רולינג (החלטות מיסוי מיקדמיות), ויעסוק רק בחקיקה.

כעת, לאחר השימוע שנערך לו בפרקליטות הכלכלית, ובעקבות הגשת כתב האישום נגדו, מבקשת הנציבות להשעותו כליל.

בר-זכאי ביקש מהנציבות שהות להגשת הטיעונים לשימוע. על-פי הסיכום עם הנציבות, חופשתו של בר-זכאי תימשך עד 3 ימים לאחר הגשת טיעוני השימוע לנציבות.