טאואר השיגה לקוח חדש בסין - המניה מזנקת 10%

נבחרה על ידי חברת 3Peak Microelectronics לייצר שבבים עבור התקני LED ■ מקורות בשוק ל"גלובס": היקף החוזה הינו מיליוני דולרים בודדים

לקוח חדש לחברת השבבים טאואר הישראלית - והפעם בסין. טאואר תתחיל לייצר שבבים עבור התקני ה-LED של החברה הסינית 3Peak Microelectronics, התקנים המשמשים לפאנלים המוארים במכשירים כדוגמת פלאפונים, מכשירי ניווט אישיים ועוד. התקנים אלו הינם בעלי יתרונות משמעותיים לעומת אמצעי תאורה אחרים בשל צריכת אנרגיה נמוכה יותר, משך חיים ארוך יותר וכן בשל היותם קטנים יותר מהאמצעים הקיימים כיום בטכנולוגיית התקשורת. הייצור יתבצע בפאב 2 המתקדם של החברה במגדל-העמק בטכנולוגיית 0.18 מיקרון.

היקף העסקה לא נמסר, אולם מקורות בשוק מסרו ל"גלובס" כי מדובר במיליוני דולרים בודדים. כמו כן, חוזה הייצור אינו מוגבל בזמן. מניית טאואר מגיבה בזינוק של כ-10% לדיווח.

שוק תאורת ה-LED יגיע לכ-5 מיליארד דולר בשנת 2012, עם צמיחה שנתית של כ-28% בשנים 2008-2012. כך מעריכים בחברת המחקר Strategies Unlimited. בנוסף, מדווחת חברת המחקר iSuppli, הידועה בענף השבבים, כי מכירות שוק זה צפויות להיות בעלות צמיחה משמעותית בהשוואה למכירות שוק הסמיקונדוקטור בשנת 2009, וזאת על-אף המשבר הנוכחי שפקד תעשייה זו.

"מצאנו את תהליך ה-Power Management הייחודי של טאואר כאידיאלי עבור התקני ה-LED שלנו", אמר ד"ר זאיקסו זו, נשיא 3Peak. "טאואר סיפקה לנו פתרון טכנולוגי ותמיכת ייצור מעולים עבור ייצור הפרוסות שלנו תוך עבודה משותפת בפיתוח המוצר בזמן ובכך העניקה לנו יתרון משמעותי בשוק".

"בחירתה של חברת 3Peak לייצר בישראל ולא במתקני ייצור הנמצאים קרוב יותר אליה בסין, מעידה על יכולות התכנון המעולות שלנו ועל ההיצע הטכנולוגי הייחודי והמתקדם אותו אנחנו מציעים", אמר ד"ר אבי שטרום, סגן נשיא ומנהל קו המוצרים הייחודיים של טאואר סמיקונדקטור. "כמו כן, אנו מחפשים הזדמנויות עבודה משותפות עם לקוחות אשר שמים דגש על תחום ה'אנרגיה הירוקה' ואנו מרוצים מאוד מההזדמנות לייצר התקנים החוסכים אנרגיה כדוגמת אלו המיוצרים כעת ל-3Peak".