בעקבות סגירת הברזים לערוץ 10 - מה יהיה על נענע10?

נטוויז'ן, המחזיקה בבעלות על מחצית האתר, מעריכה את חלקה ב-20 מיליון שקל במאזן ■ יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ 10, אתמול בוועידת "גלובס": "מילצ'ן, לאודר, מרדוק ואני מפסיקים להזרים כסף"

בעקבות חשיפת "גלובס" מאמש, בנטוויז'ן , המחזיקה בבעלות על מחצית האתר לצד אחזקה זהה של ערוץ 10, בודקים את השפעת הפסקת הזרמת הכספים לערוץ 10 על אתר נענע10. נטוויז'ן מעריכה את היקף החשיפה המאזנית שלה לאתר ב-20 מיליון שקל.

בוועידת תקשורת ונתח-שוק של "גלובס" אמר אתמול (ג') יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ, כי "מילצ'ן, לאודר, מרדוק ואני מפסיקים להזרים כסף לערוץ. בצער רב, בשם שותפיי ובשמי, אנו מפסיקים החודש את ההזרמות. אתמול חשבתי על ההצהרה שנתתי לכם היום, והיו פרפרים בבטן. בכל זאת זה 8 שנים מהחיים שלי, וכן, אני דואג על העובדים".

לדבריו, "הכתפיים שלי לא רחבות מספיק, ולא קיים החשק להמשיך עם ההזרמות. יש 400 עובדים בערוץ 10 שמתישהו בקיץ עלולים למצוא עצמם ללא עבודה, וזה לא שונה מפרי גליל או עוף העמק. זה לא איום, אך אנו פשוט לא יכולים יותר, ואני אישית לא יכול ולא רוצה לשאת בנטל הזה לבד. המשחק נגמר".

נטוויז'ן, המנוהלת בידי ריצ'ארד הנטר, נמנית עם קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר משפחות מנור ולבנת, באמצעות החברות דיסקונט השקעות , כלל תעשיות ואלרון , המחזיקות במניותיה (31.2%, 24.4% ו-15.2%, בהתאמה). כל בעלי העניין בחברה נמנים עם קבוצת האחזקות, לרבות הגופים המוסדיים המחזיקים במניותיה (כלל פיננסים, כלל ביטוח, אפסילון). שיעור אחזקות בעלי העניין בנטוויז'ן, שמנייתה כלולה במדד ת"א-100,מסתכם בכ-76.3%.

בפברואר האחרון הודיעה נטוויז'ן כי תפחית את ערך ההשקעה באתר נענע10 במאזן, לאחר שבמקור עמד על 28 מיליון שקל. ההפחתה, 13-16 מיליון שקל, מביאה סף החשיפה של נטוויז'ן לאתר ב-20 מיליון שקל - כולל חלקה היחסי בהתחייבויותיו. בנטוויז'ן עדיין לא החליטו על השפעת המהלך של מימן ויתר בעלי המניות בערוץ 10 על בעלותם באתר.

אתר נענע10, שחוגג בימים אלו שנה לעיצובו המחודש, סיים את 2008 בהפסד של יותר מ-20 מיליון שקל. האתר כולל - מלבד פורטל התוכן - גם את אתר הסחר האלקטרוני "נענע שופס". סקר TIM האחרון לחודש מאי הצביע על כך כי האתר ממשיך להתחזק, ושיעור החשיפה שלו עומד על 32.7% - מה שזיכה אותו במקום השישי. פעילות "נענע10" לבדה אינה מדווחת כמגזר פעילות נפרד בדו"חותיה הכספיים של נטוויז'ן.

נטוויז'ן