חשש: מנהל חברת השקעות חרדית הפסיד ללקוחותיו עשרות מיליוני דולרים

האם התגלה עוד מקרה של הונאת משקיעים בקהילה החרדית? מזה מספר ימים נפוצות שמועות על אשר ספרנוביץ', בעלי חברת "חומש השקעות", חרדי שפתח לפני מספר שנים חברת השקעות לציבור חסידי גור

האם התגלה עוד מקרה של הונאת משקיעים בקהילה החרדית? מזה מספר ימים שנפוצות שמועות אודות אשר ספרנוביץ', בעליה של חברת "חומש השקעות", איש חרדי שפתח לפני מספר שנים חברת השקעות לציבור חסידי גור.

לפי מקורבים לאחד המשקיעים של ספרנוביץ', ישנו חשד כי הוא הפסיד למשקיעיו כספים בהיקף של 30-100 מיליון דולר. יחד עם זאת, נודע עוד כי טרם הוגשה נגדו תלונה במשטרה, אך לקוחותיו פרצו אמש למשרדו ולקחו משם ציוד ומסמכים.

מקורב לספרנוביץ' אמר היום ל"גלובס" בתגובה כי "העובדות שפורסמו אינן נכונות. אשר מעולם לא הבטיח אחוזים לאף אחד, אלא רק סיפר על ביצועיו בשנים קודמות. בסך הכל מדובר בקשיי נזילות, וכעת ידידים ומשקיעים נוספים עושים מאמץ להוציא את העסק מהקשיים". עוד אמר המקורב לספרנוביץ', כי "אני יודע שחשוב להתראיין, אבל יותר חשוב לשבת עם המשקיעים ולהסתכל להם בעיניים ולהסביר להם מה המצב".

יצוין, כי ספרנוביץ' אינו מחזיק ברישיון משווק או יועץ השקעות ואינו בעל רישיון לניהול תיקים. לפיכך, אם יתברר כי אכן פעל ללא רישיון, הרי שמעשיו הפליליים יתבררו בפני רשות ניירות ערך.

בתגובה לפניית "גלובס" אליו היום אמר ספרנוביץ' כי "אני במשרדי, איני מאשר ואיני מכחיש את הדברים שפורסמו. בכוונתי להוציא הודעה מסודרת לכל המשקיעים והעיתונים במהלך היום". עד לסגירת הגיליון לא התקבלה תגובתו הרשמית של ספרנוביץ'.

ריבית של 5% ברבעון

סיפורו של ספרנוביץ' התעורר לפני כמה ימים, עת נכתב בפורום באתר "חרדי חדרים" כי הוא נעלם. המשקיעים המודאגים החלו לחפשו, והתברר כי הוא נמצא במשרדו, אך אמר לפוניו כי אכן הוא נתקל בבעיות עם מס הכנסה.

חברת חומש השקעות, עסקה בעיקר במסחר באופציות מעו"ף, והבטיחה ללקוחותיה ריבית של כ-5% ברבעון. לפי מקורבים לספרנוביץ', הוא אכן עמד בהבטחה ואף ללא קשר למצב השווקים, והשמועה על אודות ביצועיו המרשימים התפשטה במהירות בקרב הקהילה הסגורה. עוד נודע כי למשקיעיו הגדולים טען ספרנוביץ' כי הוא מעמיד לזכותם ערבות בנקאית.

ואולם לאחרונה הפסיקו הכספים להגיע ולפי מקורות המקורבים למשקיעיו של ספרנוביץ', ייתכן והוא פעל בשיטת פונזי - כלומר הניב למשקיעיו תשואה שנתית גבוהה, שנבעה מהחזר של הקרן עצמה ותו לא.

סיפורו של ספרנוביץ', ככל שיתברר כנכון, מזכיר מספר מקרים נוספים של מנהלי תיקים חרדים שנחשפו לאחרונה. בתחילת השנה נחשפה הפרשה שזכתה לכינוי - מיידוף הישראלי, כאשר עצרה רשות ניירות ערך את אילן מורגן, בעליה של מורגן לומברד השקעות בינלאומיות - חברה פרטית לניהול תיקים של ציבור חרדי בעיקר, בחשד כי עסק בניהול תיקים ללא רישיון. מורגן נתבע על ידי 21 משקיעים, בסך של 2.5 מיליון שקל.

בכל מקרה, ספרנוביץ' ידוע בעולם החרדי כ"איש טוב ותורם גדול", אמר גורם בקהילת חסידי גור ל"גלובס" והוסיף כי "ספרנוביץ' נהג לתרום רבות למוסדות הקהילה, ואף היה משתתף באירועים שהיתה מארגנת הקהילה לתורמי המיליון".