דודו טופז דורש פיצוי מערוץ 10: פירסם מכתבים שקנה מעבריין

ערוץ 10 פירסם אמש שתי טיוטות מכתבי התנצלות שכתב טופז מבית המעצר לפסיכיאטר שלו ולדן מרגלית, אך לבסוף קרע והשליכם לפח האשפה ■ טופז מאשים את הערוץ כי פגע לא רק בפרטיותו אלא גם בהליך המשפטי

הבדרן דודו טופז דורש מערוץ 10 פיצוי כספי בגין הפגיעה בפרטיותו, זאת לאחר שהערוץ פרסם אמש (ב') שתי טיוטות מכתבי התנצלות שכתב טופז מבית המעצר לפסיכיאטר שלו ולדן מרגלית, אך לבסוף קרע אותם והשליכם לפח האשפה.

היום (ג') התברר כי לאחר שטופז יצא מתא המעצר, הוכנס במקומו העבריין אבנר הררי. האחרון אסף את גזרי הנייר, הדביק אותם והציע אותם למרבה במחיר תמורת עשרות אלפי שקלים.

פרקליטיו של טופז, עוה"ד ברוריה לקנר וציון אמיר, טוענים כי "טופז מעולם לא כיוון לשלוח מכתבים אלה ליעדם. מכתבים אלה נכתבו על-ידו במסגרת 'שיג ושיח' שניהל עם עצמו, במהלך הימים והלילות הרבים שהוא יושב בבית המעצר... בהשלכתם של המכתבים לפח האשפה כיוון טופז להשמידם, מבלי שאלה ייחשפו לעיני איש ביקום".

לדבריהם, שאר כלי התקשורת שהמרכולת הוצעה להם, נהגו באחריות וסירבו לרכוש את המכתבים המשוחזרים.

"ברצונכם העז לספק את יצר המציצנות הזול של הציבור, ומתוך אינטרס כלכלי ציני ובר-גינוי, בחרתם לשדר את הכתבה במהדורת החדשות המרכזית של יום השידורים שלכם, תוך רמיסת זכויותיו היסודיות של מרשינו", נטען במכתב לערוץ 10.

טופז מאשים את הערוץ כי פגע לא רק בפרטיותו אלא גם בהליך המשפטי המתנהל בימים אלה בבית המשפט, הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי. הוא מצהיר כי הוא שוקל את צעדיו בנושא.

חוק הגנת הפרטיות קובע כי פגיעה בפרטיות היא, בין היתר, "העתקת תוכן של מכתב או כתב אחר שלא נועד לפרסום, או שימוש בתוכנו, בלי רשות מהנמען או הכותב". פגיעה בפרטיות מהווה הן עוולה אזרחית, המזכה בפיצוי בלא הוכחת נזק, והן עבירה פלילית.