הרשת החברתית הישראלית של ווייז בדרך ל-HTC ולנוקיה

בשלב הראשון ניופאן טלקום, המשווקת את מכשיר ה-Diamond 2 של HTC, תאפשר ללקוחות להוריד את התוכנה הישראלית לניווט בכבישים וחישוב עומסי תנועה, ובהמשך תתקין את הגירסה גם על מכשירים נוספים

חברת waze הישראלית מצאה דרך מקורית להגדיל את בסיס לקוחותיה, ל"גלובס" נודע שהחברה תחל לשווק בעוד מספר שבועות את התוכנה במכשירי HTC הנמכרים בארץ. בשלב הראשון שיחל בימים אלו, חברת ניופאן טלקום המשווקת את מכשיר ה-Diamond 2 של HTC, הוסיפה עלון מידע לערכת הטלפון, המציע ללקוחות להוריד את התוכנה. בשבועות הקרובים, לאחר יציאת הגרסה החדשה של waze, תחל ניופאן טלקום להתקין את הגרסה גם על מכשירים נוספים, אותם היא מוכרת בחנויות הפרטיות וברשתות השיווק.

"אנחנו נמצאים היום בקשר עם רוב ייבואני הטלפונים בארץ להכנסת התוכנה שלנו בדגמים שלהם הנמכרים בשוק הפתוח", אומר נועם ברדין, מנכ"ל waze לגלובס, "HTC פשוט לקחו צעד קדימה לעומת שאר הייבואנים, מכיוון שהם הבינו שגם יצרן האפליקציות, צריך להיות חלק מהמכשיר הנמכר ללקוחות". לדברי ברדין, אין מה לדבר על התקנת תוכנת הניווט של החברה בטלפונים הנמכרים דרך המפעילות הסלולריות, "המפעילות עדיין שולטות על האפליקציות המותקנות בטלפונים הנמכרים דרכם ומכיוון שהמפעילות מציעות תוכנות ניווט מתחרות, הם לא מעודדות שימוש ביישום שלנו".

waze, למי שלא מכיר, היא תוכנה ישראלית לניווט בכבישים וחישוב עומסי תנועה. מדובר ברשת חברתית המציעה לנהגים לקבל בזמן אמת מידע אקטואלי הקשור לנסיעה שלהם, אם זה פקקי תנועה, סגירת ופתיחת כבישים, תאונות, מארבים של שוטרים ומכמונות מהירות. המידע כולו מוזן מחברי הקהילה שמשתמשים בתוכנה על-גבי הסלולרי החכם שלהם, כאשר התוכנה היא חינמית. מאז שהושקה התוכנה בתחילת השנה, נרשמו לה 120,000 איש.

ברדין שנמצא ב-waze רק שלושה חודשים מספר שהחברה שלו תשיק ככל הנראה כבר מחר גרסה חדשה למכשיר המגע של נוקיה - 5800. התוכנה גם צפויה להתאים למכשיר הדגל של נוקיה - N97 שצפוי לצאת בעוד כשבועיים אצל מפעילות הסלולר בארץ. לדברי ברדין, יותר מ-3,000 אנשים ביצעו רישום מוקדם לתוכנה המתאימה ל-5800, בשביל לקבל עדכון על הגרסה החדשה שתצא. ברדין מספר ש-waze עובדת בימים אלו גם על גרסה למכשירי בלקברי, כאשר לפני חודש וחצי היא ביצעה את הכניסה הראשונה שלה לשוק האמריקאי באמצעות חנות האפליקציות של גוגל, התואמת למכשירי הגוגלפון.

"לפני שבוע הגשנו את התוכנה שלנו לאפל, בשביל לשווק אותה דרך חנות האפליקציות שלהם - App Store, אולם אנחנו עדיין לא יודעים מתי הם יאשרו אותה", אומר ברדין ומוסיף שבקרוב גם חנות היישומים של נוקיה - OVI תציע את התוכנה הישראלית". waze עדיין לא רווחיים, מכיוון שהם מציעים את התוכנה בחינם, אבל לדבר ברדין, המודל העסקי שלהם הוא למכור את נתוני עומסי התנועה שהם אוספים ואת המפות לחברות שונות.