סין וארה"ב משיקות מיזם מחקרי למאבק בשינוי האקלים

זאת, במטרה לייצר יותר בניינים וכלי רכב יעילים אנרגטית ■ שתי המדינות יפנו 15 מיליון דולר לפרויקט

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

סין וארה"ב, שתי המדינות המובילות בעולם במונחי פליטת גזי חממה, להם מיוחסת ההתחממות הגלובלית, השיקו היום (ד') מיזם מחקרי חדש, במטרה לייצר יותר בניינים וכלי רכב יעילים אנרגטית.

סטפן צ'ו, שר האנרגיה האמריקני, אמר כי בהתחלה, שתי המדינות יפנו 15 מיליון דולר לפרויקט, אשר יתמקד גם בטכנולוגיה להפחתת פליטת הפחמנים הנוצרת משריפת פחם. צ'ו אמר ששתי המדינות תלויות בפחם באופן משמעותי, וכנראה שכך זה יישאר לזמן מה.

צ'ו ושר המסחר האמריקני, גארי לוק, התרכזו במהלך ביקורם הנוכחי בסין בהגדלת שיתוף הפעולה בין המדינות בכל הנוגע לאנרגיה נקייה וקלינטק. סין וארה"ב אחראיות ביחד לכ-40% מפליטת גזי החממה השנתית בעולם, ושיתוף פעולה ביניהן נחשב לצעד הכרחי לקראת הסכמה על אמנה סביבתית חדשה בוועידת קופנהגן, שתיערך בדצמבר הקרוב. "שני הצדדים הביעו רצון להיענות לאתגרים הגלובליים של מחסור באנרגיה ושינוי האקלים", אמר וואן גאנג, שר המדע והטכנולוגיה של סין.

צו' אמר לסינים כי אפשר להגדיל פי 4-5 את היעילות האנרגטית של בניינים חדשים, וזאת באותו מחיר. מה גם, הוא אמר, שעבודה על כלי הרכב של המחר ועל פרויקטים נוספים של אנרגיה נקייה, תיצור מיליוני מקומות עבודה חדשים. נציין כי עד כה, סין התנגדה ללחצים להגביל את מימדי הפליטה שלה, בטענה כי זה יפגע בצמיחה הכלכלית, אך בייג'ין נקטה צעדים משל עצמה במטרה לשפר את היעילות האנרגטית ולהגדיל את השימוש באנרגיות מתחדות.