סוף לסינון רוכשי דירות? מזוז שוקל את פסילת "מגדלי ההיי-טק"

האגודה לזכויות האזרח דורשת לאסור את השתתפותן של קבוצות רכישה מפלות במכרז השוק הסיטונאי בת"א ■ משרד המשפטים הודיע כי ישקול להכניס סעיף המונע "אפלייה פסולה" על בסיס תעסוקה או אחר

מגדלים מיוחדים המיועדים לאנשי ההיי-טק או שוק ההון? פרויקטים מיוחדים לציבור הדתי? משרד המשפטים אומר "לא".

במכתב ששיגרה היום (ד') המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, נמסר כי "הוחלט לבחון את האפשרות להוסיף מכאן ולהבא בחלק מסוגי המכרזים, דרישה מן המגישים להצהיר כי לא ינקטו באפליה פסולה במהלך שיווק הקרקע, וזאת כחלק מתנאי המכרז".

אין מדובר בהצהרות בלבד, שכן במקביל למכתב הוציא בית המשפט העליון צו ביניים האוסר על מנהל מקרקעי ישראל להעביר מגרש במתחם שוק האתרוג ביפו לחברת "באמונה".

הודעת היועץ המשפטי לממשלה נמסרה לאחר שעו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח פנה בדרישה לבטל את זכייתה של חברת "באמונה" במכרז "שוק האתרוג" בשכונת עג'מי ביפו, בשל כוונתה המוצהרת של החברה למכור את הדירות לציבור הדתי-לאומי בלבד. עם זאת, להחלטת היועמ"ש השלכות רחבות יותר, בין היתר על פרויקטים בשוק הנדל"ן המיועדים לציבור אנשי ההיי-טק או אנשי שוק ההון, כדוגמת הפרויקט הידוע - "העיר החדשה" בתל-אביב, שיוקם באזור השוק הסיטונאי.

האגודה לזכויות האזרח הגישה גם עתירה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, אשר תידון בחודש אוקטובר, והיא דורשת לאסור את השתתפותן של קבוצות רכישה מפלות במכרז השוק הסיטונאי בתל-אביב, בשל כוונתם של היזמים להקצות את הדירות רק לאנשי שוק ההון והיי-טק.