ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה תחדד את הכללים לגבי שידור קדימונים ותכנים בוטים

הנושא יעלה שוב לדיון, בין היתר נוכח תלונות על הפרומו לתוכנית של גדי סוקניק שהציג סרט עירום של בר רפאלי

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, גיורא רוזן, פנה ליו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות, אייל בוחבוט, במטרה לחדד מספר כללים ולהגדיר מחדש כללים אחרים בנוגע לשידור תכנים בטלוויזיה. בין היתר הוא מבקש לקבל החלטה עקרונית לגבי שידור מתכונים לא כשרים בטלוויזיה, כמו גם טיפול "ביד קשה" לטענתו בקדימונים מסוג "פופ-אפים".

במכתב ששלח רוזן לבוחבוט הוא מעלה מספר סעיפים בעייתיים מבחינת הצופים. בין היתר הוא כותב על "קדימונים שאינם ראויים לצפיית ילדים ומשודרים לאורך כל היום, לרבות במהלך שידורים שקהל היעד המובהק שלהם הוא הגיל הרך (שבת בבוקר)".

סעיף נוסף מתייחס לטיפול ביד קשה בקדימונים מסוג פופ-אפים, כתוביות ודרכים אחרות "המזהמות" את המסך על בסיס קבוע ופוגעות לדבריו בחוויית הצפייה. רוזן מעלה גם את הצורך במתן מענה לבעיית הגברת עוצמת הקול בפרסומות, על אף שלדבריו ניכרת ירידה בהיקף התלונות.

לדברי רוזן, יש לטפל בבעיית השפה הבוטה בשידורים, בקדימונים המשובצים לאורך כל היום, והוא אף מעלה אפשרות לפיתרון כפי שנעשה בארה"ב - שם רשתות השידור משבצות "ביפ" בכל אימת שמסתננת קללה או אמירה גסה ובוטה.

רוזן גורס כי יש לחדד את הכללים הנוגעים להתעללות בבעלי-חיים, וכאמור לקבל החלטה עקרונית בדבר שידור מתכונים לא כשרים בטלוויזיה. דבריו של רוזן מתבססים על תלונות שמגיעות אליו מצופים בערוצים 2 ו-10.

אייל בוחבוט מסר בתגובה: "בוועדת הטלוויזיה הקודמת העלתי מספר טענות שקהלים, ובעיקר הגיל הרך והנוער, נחשפים לתכנים לא ראויים בשעות הצהריים ואחר-הצהריים, וביקשתי מאנשי הרשות לבדוק את העניין. בין היתר נפגשתי עם גיורא רוזן כדי לקבל תמונה יותר רחבה, ורוב התלונות שיש מהציבור הן בעיקר בנושאי תכנים שמתחילים בשעות הצהריים, וכמובן גם זילות בשפה ותכנים אלימים. תלונות רבות הגיעו על הפרומו לתוכניתו של גדי סוקניק ברשת שהציגה את הווידיאו של בר רפאלי, והיה צורך להיות הרבה יותר רגישים לכך. בוועדת הטלוויזיה הבאה אני מצפה להסברים של הרשות, כמו גם לריענון הכללים".