גאידמק: לבטל את פסק הבוררות שחייב אותי לשלם 8 מיליון דולר ליוסף טרוים

לדברי גאידמק, הפסיקה של ערכאת הערעור מהווה חריגה מסמכות וניתנה שלא לפי הדין המהותי, בניגוד למוסכם, ומבלי שניתנה לו הזדמנות לטעון ולהביא ראיות בנוגע לשווי המפעל של טרוים בקזחסטאן

ארקדי גאידמק מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לבטל את פסק הבוררות של השופטים בדימוס ד"ר אליהו וינוגרד, ורדי זיילר ופרופ' דן ביין, המחייבו לשלם ליוסף טרוים 8 מיליון דולר עבור שווי מפעל בקזחסטאן.

כזכור, טרוים טען בתביעה שהגיש נגד גאידמק כי בין הצדדים נכרת הסכם בכתב, לפיו רכש ממנו גאידמק מפעל פטרוכימי בקזחסטאן תמורת 22 מיליון דולר, וכי גאידמק שילם רק 3 מיליון דולר.

גאידמק מציין כי ערכאת הערעור בבוררות קבעה כי לא הוכח שהיה הסכם בכתב, וביטלה גם את הקביעה של הבורר דן ארבל שהיה הסכם בעל-פה.

ואולם, לדבריו, למרות שערכאת הערעור קיבלה את כל טענותיו - היא קבעה כי אין הדבר מחייב את דחיית התביעה לגמרי, וכי עליו לשלם לטרוים סך של 8 מיליון דולר. זאת, לטענתו, בגין עילה שלא נתבעה ולא נטענה, לא היתה חלק מהסכם הבוררות, ולא הובאו לגביה ראיות.

לדברי גאידמק, הפסיקה של ערכאת הערעור מהווה חריגה מסמכות וניתנה שלא לפי הדין המהותי, בניגוד למוסכם, ומבלי שניתנה לו הזדמנות לטעון ולהביא ראיות בנוגע לשווי המפעל.