חלומות מתגשמים: דרימוורקס של סטיבן שפילברג הצליחה לגייס 825 מיליון דולר

שפילברג החל בגיוס ההון לפני 9 חודשים ■ 325 מיליון דולר יבואו מקבוצת רליאנס, ו-325 מיליון דולר נוספים מהלוואות - בעיקר מבנקים אמריקניים ■ היתרה תבוא מוולט דיסני, שתספק 175 מיליון דולר בהון סיכון

סטיבן שפילברג עומד להשלים גיוס של 825 מיליון דולר עבור מיזם הסרטים החדש שלו. הבמאי החל בגיוס ההון לפני 9 חודשים, תוך התמודדות עם הקיפאון השורר בשוק מימון בעקבות המיתון העולמי ומחנק האשראי.

הבמאי הנערץ של "מלתעות", "אי.טי" ו"מלחמת העולמות" החל אשתקד לשתף פעולה עם המיליארדר ההודי, אניל אמבני. קבוצת רליאנס של אמבני הבטיחה לספק מימון בסך 325 מיליון דולר לחברה החדשה, שתשמור את שם המותג דרימוורקס של שפילברג.

עם זאת תלויה העסקה, שמשקפת את השאיפות ההתרחבות העולמית של רליאנס, בהצלחתם של שפילברג ושל שותפתו להפקה, סטייסי סניידר, בגיוס סכום זהה. בתשעת החודשים האחרונים עבדו השניים עם ג'יי.פי מורגן על מימון באמצעות סינדיקט, ובקרוב תיחתם העסקה.

בגלגולה החדש יהיה לדרימוורקס מימון בסך 825 מיליון דולר, כאשר 325 מיליון דולר יבואו מרליאנס, ו-325 מיליון דולר נוספים מהלוואות - בעיקר מבנקים אמריקניים. היתרה תבוא מוולט דיסני, שתספק 175 מיליון דולר בהון סיכון.

"המיזם עם רליאנס פותח דלת חדשה לעתידנו", אמר שפילברג לכתבים הודים בשיחת ועידה מניו-יורק, שבה הוא נפגש עם אמבני. שפילברג אמר כי "הצעד עתיר החזון" שעשתה רליאנס, "העניק לנו שורה חדשה של חלומות לשאוף אליהם".

שפילברג ניהל משא-ומתן עם דיסני על ההפצה של הסרטים החדשים שדרימוורקס מתכננת, ובמסגרת העסקה תשיב דיסני לעצמה את השקעתה, במקביל להפצת הסרטים. שפילברג מביים סרט שמבוסס על ספרי טינטין עבור אולפני פרמאונט וסוני פיקצ'רס.