"אמא טליבאן" הורשעה בהתעללות בשישה מילדיה

(עדכון) - תושבת בית-שמש הורשעה בהתעללות בקטין ובתקיפה חמורה ■ בעלה הורשע בהתעללות ובאי-דיווח

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (א') את האשה המכונה "אמא טליבאן" בהתעללות בשישה מ-12 ילדיה במשך 25 שנים.

האם מבית-שמש הורשעה בעבירות של התעללות בקטין ותקיפה בנסיבות מחמירות. בעלה הורשע בהתעללות ובאי-דיווח על התעללות. כתב האישום שהוגש נגדם גולל מסכת התעללות בילדים והזנחה במשך שנים רבות.

פרקליטה של האם, עו"ד גיל דחוח, מסר לאחר ההכרעה: "צר לי מאוד שאישה חולה, שחריגה מאוד גם לתרבותה, צריכה שידונו אותה כמו אדם בריא. צר לי שעל חוט השערה שופטים אדם שהוא לא בריא. גם הפסיכיאטרים של המדינה אמרו שיש לה בעיה נפשית. זהו הלקוח הראשון בחיי שלא ראיתי את פניו ולא שמעתי את קולו, וככה החליטו לנהל פה משפט. זו אישה שנמצאת בתוך עלטה ולא יצאה מביתה 10 שנים, שעסוקה כל כולה בטקסים ומלמולים. מקומה לא בשורה אחת עם נאשמים, אלא היא צריכה להיות מטופלת בידי רופאים".

גם פרקליטם של 6 הילדים, עו"ד זרי חזן, הצר על פסק הדין: "אנחנו במשך מספר חודשים מנסים לדבר לליבה של הפרקליטות שלא להרשיע את האם. לא כל דבר אפשר לכמת בראיות. יש לאמא בעיה, וכל החיטוט בפצעים ובעבר מחמיר את הבעיות. אנו מצפים שהעונש יהיה נכון ושיהיה עונש טיפול. הילדים רוצים כבר במשך תקופה ארוכה להביע את הזעם שלהם ואנו עוצרים זאת, במיוחד כאשר יש מקרה של אמא מרעיבה. הציבור החרדי מפגין, ובעקבות זאת האמא משוחררת. אולי גם פה היה צריך לעשות זאת".

חגורות וכבלים

התובע בתיק, עו"ד דן בהט מפרקליטות מחוז ירושלים, ציין כי בית המשפט קבע כי האם כשירה לעמוד לדין ומבדילה בין טוב לרע, וכי רוב הילדים חזרו במשפט על מה שהעידו במשטרה. "נשקול עכשיו מחדש את כל הנושא לגבי הטיעונים לעונש, כולל העמדה שמציגים חלק מהילדים", ציין.

לפי כתב האישום שהוגש באפריל אשתקד, נהגו האם ובעלה להכות את 12 ילדיהם נמרצות באמצעות כלים שהיו בבית ולהצליף בהם בחגורות ובכבלים.