עתידות: בקרוב תגיעו למיליארד דולר

אחרי שנה אחת בלבד במערכת, ראשי מנצ'סטר סיטי קרובים להוצאה של מיליארד דולר על רכש ושכר שחקנים. בכך הם ישברו שיא ישן של רומן אברמוביץ'

אחרי שנה אחת בלבד במערכת, ראשי מנצ'סטר סיטי עשויים להתחייב על הוצאות בשווי של כמיליארד דולר (610 מיליון ליש"ט). כך עולה מתחשיב שביצע הבוקר (א') "הטיימס". מאז שקבוצת ההשקעות של ממשלת אבו-דאבי (ADUG) השתלטה על המועדון מהפרמיירליג האנגלית בקיץ הקודם, קנתה הסיטי 14 שחקנים חדשים בשווי של 455 מיליון ליש"ט בדמי העברה ומשכורות (כולל רכישתו הטרייה של עמנואל אדבאיור מארסנל עבור 25 מיליון ליש"ט). הסכום הזה צפוי לגדול משמעותית כבר בשבועות הקרובים, לאחר שהקבוצה תחתים שני שחקני הגנה - כשעל הפרק עומדים כרגע ג'ון טרי מצ'לסי וג'וליאן לסקוט מאברטון.

לפחות מבחינת המספרים, הטירוף בסיטי בשנה האחרונה הוא לא פחות גדול ממה שהולך להיות בריאל מדריד בעונה הקרובה: הבלאנקוס, שרכשו בין היתר את כריסטיאנו רונאלדו וקאקה, צפויים לבזבז עד הקיץ הבא כ-500 מיליון ליש"ט. הוצאות השיא בשנה אחת בכדורגל הבריטי עד היום שייכות לצ'לסי, שעם הגעתו של רומן אברמוביץ' בזבזה בין 2003 ל-2004 לא פחות מ-400 מיליון ליש"ט.

אגב, סיטי צפויה לשבור שיאים גם מבחינת שכר העובדים. השיא שייך נכון להיום לצ'לסי, ששילמה ב-2007/08 לעובדיה סך של 172 מיליון ליש"ט, אך אם מפחיתים מסכום זה פיצויים למאמני עבר (23 מיליון ליש"ט) וצוות מקצועי שלא עובד עם הקבוצה הבוגרת (כ-30 מיליון ליש"ט), נותרים עם שכר כולל של 119 מיליון ליש"ט. שכר השחקנים הנוכחי של הסיטי מוערך ב-101 מיליון ליש"ט, והוא אמור לעבור את ה-120 מיליון ליש"ט עם החתמת שחקנים נוספים במועדון.