שבוע של זינוק במדדים: אפריקה מגורים חצתה את קו 200 אחוזי תשואה מתחילת השנה

מי שתרמה הכי הרבה למדד הייתה שיכון ובינוי, שריכזה השבוע עניין על רקע מסע קניות פוטנציאלי בתחום התשתיות

עליות שערים הביאו את מדד נדל"ן כחול-לבן להציג תשואה שבועית של 6.3%, אך בד בבד התרחב פער התשואה המצטברת מתחילת השנה בינו לבין מדד נדל"ן 15 הבורסאי, שזינק השבוע ב-7.15%. ועדיין, מדד כחול-לבן מציע תשואה של 86.4% באותו חתך - יותר מהתשואה של מדד המעו"ף ות"א-100 בתקופה זו גם יחד.

מי שבלטה השבוע בזינוק החד שלה היא אפריקה מגורים, זרוע הנדל"ן המקומית למגורים של אפריקה ישראל. המניה חצתה את משוכת 200 אחוזי תשואה מתחילת 2009. אסיפת בעלי המניות אישרה השבוע למנכ"ל, גיל דקל, לייעץ לחברה האחות אפריקה נכסים, הכלולה אף היא במדד, 2-3 ימים מידי חודש עד סוף השנה הבאה. מושא הייעוץ הוא מיזם האיירפורט סיטי בבלגראד, אחד מהבולטים של אפריקה נכסים.

מי שתרמה הכי הרבה למדד הייתה שיכון ובינוי - כמתבקש ממעמדה החדש כמניה בעלת המשקולת הגדולה ביותר בו. שיכון ובינוי ריכזה השבוע עניין על רקע מסע קניות פוטנציאלי בתחום התשתיות; ראשית, אישרה השבוע את חשיפת "גלובס" כי החברה-הבת שיכון ובינוי סביבה במגעים לרכישת חברת האנרגיה הסולארית סולל - על-פי הערכות, לפי שווי של 200-250 מיליון דולר. בנוסף, מתכננת הקבוצה להצטרף למכרז על מתקן ההתפלה הרביעי בישראל, בשורק. החברה מנהלת מגעים להצטרפות לחברת GES מקבוצת גרנית הכרמל, בהשקעה הנאמדת ב-2 מיליארד שקל.