הקריאה השנייה והשלישית ברפורמת הקרקעות מתוכננת להיום

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה את הבקשות לדיון מחודש בהצעה להפריט את קרקעות המדינה ■ ועדת האתיקה נזפה בחומרה בח"כ רוני בר-און - לאחר שתועד מצביע פעמיים לפני שש שנים במליאת הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה היום (ב') את הבקשות לדיון מחודש בהצעה להפריט את קרקעות המדינה, מדווחים הבוקר בגלי צה"ל. הנושא יועלה ככל הנראה עוד היום לקריאה שנייה ושלישית.

ועדת הכלכלה דחתה את כל הבקשות לדיון חדש ברפורמה במנהל מקרקעי ישראל, והנושא הועבר לדיון בוועדת הכנסת על מנת לאפשר את הצבעת המליאה על החוק כבר היום. חבר הכנסת עתניאל שנלר הוצא מחוץ לוועדה בגלל שניסה להתרים כסף מחברי הכנסת באמצעות קופת הקקל שברשותו.

מדובר ברפורמה משולבת של הפרטת קרקעות עירוניות, במקביל לרפורמה בתחום התכנון והבנייה, שיוענקו, בשלב הראשון ליישובים בני 100 אלף תושבים ומעלה. במסגרת זו יצומצם כוחו של המינהל ויוגדלו הסמכויות של ועדות התכנון המקומיות לצד הפחתת הלחץ על הוועדות המחוזיות.

בתוך כך, ועדת האתיקה של הכנסת החליטה לנזוף בחומרה בח"כ רוני בר-און מ"קדימה" לאחר שתועד מצביע פעמיים לפני שש שנים במליאת הכנסת. הנזיפה היא העונש הכבד ביותר שהוועדה, שבראשה עומדת חברת הכנסת שלי יחימוביץ', יכולה להטיל, מלבד מקרים נדירים.