נתוני נילסן לחודש יוני: שופרסל ורבוע כחול שומרות על כוחן, רמי לוי מתחזק

כוחם של המינימרקטים הפרטיים נשחק ■ ביוני עמד נתח השוק של שופרסל על 36.7% ונתח השוק של רבוע כחול על 19.9% - בדומה למאי 2009 ■ נתח השוק של רמי לוי ביוני עמד על 4.7% לעומת 4.5% במאי 2009

שופרסל ורבוע כחול שומרות על כוחן, רשת רמי לוי ממשיכה להתחזק, וכוחם של המינימרקטים הפרטיים נשחק - כך עולה מנתוני נילסן לחודש יוני שהגיעו לידי "גלובס".

שוק מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) רשם בחודש יוני השנה ירידה של 3.5% והסתכם ב-2.491 מיליארד שקל, לעומת 2.582 מיליארד שקל ביוני 2008.

מדובר בהאטה משמעותית ביחס לחודשים הראשונים של השנה, שכן במחצית הראשונה של השנה כולה רשם השוק גידול קל של 0.8% והסתכם ב-15.871 מיליארד שקל.

רשת שופרסל, הרשת המובילה בישראל, שומרת על כוחה, ונתח השוק שלה ביוני עמד על 36.7%, בדומה לחודש מאי 2009. עם זאת, בהשוואה לחודש יוני 2008 שופרסל הגדילה את כוחה, שכן אז עמד נתח השוק שלה על 35.7%.

רשת רבוע כחול, הרשת השנייה בגודלה בישראל, שומרת אף היא על כוחה, ונתח השוק שלה עומד ביוני על 19.9%, בדומה לחודש מאי 2009. עם זאת, בהשוואה ליוני 2008 רבוע כחול מאבדת מכוחה, שכן אז עמד נתח השוק של הרשת על 21.8%. יחד עם זאת ולמרות הירידה, מדובר בנגיסה קטנה יותר בנתח השוק של הרשת לעומת חודשים עברו.

הרשתות העצמאיות האחרות ורמי לוי שיווק השקמה מתחזקות על חשבון המינימרקטים הפרטיים ורשתות הפארם. נתח השוק של הרשתות העצמאיות הסתכם ביוני השנה ב-19.3%, לעומת נתח שוק של 19% במאי 2009. עם זאת, בהשוואה ליוני 2008 מדובר בהיחלשות של הרשתות העצמאיות, שרשמו אז שיא של 20.2%.

רשת רמי לוי שיווק השקמה ממשיכה את מגמת ההתחזקות זה החודש השישי ברציפות מתחילת השנה. נתח השוק של הרשת עמד ביוני השנה על 4.7%, לעומת נתח שוק של 4.5% במאי 2009. מתחילת השנה הנוכחית, בינואר 2009, ועד יוני השנה, הגדילה רשת רמי לוי את נתח השוק שלה בקרוב ל-50% ולקחה 1.5% נוספים מנתח השוק הכולל.

המינימרקטים הפרטיים מאבדים ביוני 0.2% מנתח השוק הכולל שעומד על 11.1%, לעומת נתח שק של 10.9% במאי 2009.

רשת חצי חינם, הרשת השלישית בגודלה בישראל, שומרת אף היא על כוחה, ונתח השוק שלה ביוני עומד על 5.2%, בדומה לחודש מאי 2009. עם זאת, בהשוואה ליוני 2008 היא נחלשת, שכן נתח השוק שלה עמד אז על 5.5%.

22