הרשתות הפרטיות ורשתות הפארם גדלו על חשבון שופרסל ורבוע כחול

נילסן: שוק מוצרי הצריכה השוטפת הסתכם בחודש מאי 2009 ב-2.65 מיליארד שקל - לעומת 2.82 מיליארד שקל באפריל 2009 ו-2.73 מיליארד שקל במאי 2008

הרשתות הפרטיות ורשתות הפארם גדלות על חשבון הרשתות הגדולות, שופרסל ורבוע כחול - כך עולה מנתוני נילסן שהגיעו לידי "גלובס".

כלל שוק מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) רשם בחודש מאי השנה ירידה של 5.9%, וזאת בהשוואה לחודש אפריל 2009. גם בהשוואה לחודש מאי אשתקד, מדובר בירידה של 2.8% במכירות.

השוק עצמו הסתכם במאי השנה ב-2.65 מיליארד שקל, לעומת 2.82 מיליארד שקל באפריל 2009 ולעומת 2.73 מיליארד שקל במאי אשתקד.

בשוק מודאגים מהמשך המיתון, שבא לידי ביטוי בהיחלשות מתמשכת במכירות. ההערכה היא כי לאור זאת, התחרות על כיסו של הצרכן הישראלי תלך ותחריף, והצרכן ייהנה ממבצעים עמוקים יותר.

בעוד ששופרסל ורבוע כחול נהנו מעלייה במכירות בחודש אפריל, כנראה על רקע תלושי הקנייה המחולקים כמתנות לעובדים לחג הפסח - חודש מאי משקף את התחרות הקשה ששתיהן מנהלות מול השוק הפרטי ומול רשתות הפארם.

נתח השוק של שופרסל עמד בחודש מאי על 36.5%, לעומת נתח שוק של 37.3% בחודש אפריל 2009. עם זאת, בהשוואה לחודש מאי אשתקד, שופרסל שומרת על אותו נתח שוק. כמו כן, נתח השוק המצטבר של הרשת בין החודשים ינואר למאי השנה הסתכם ב-37%, והיה גבוה יותר בהשוואה לנתח השוק שהחזיקה הרשת בשנת 2008 ושעמד על 36.7%.

נתח השוק של השחקנית השנייה בגודלה, רבוע כחול, עמד בחודש מאי השנה על 20.3%, וזאת בהשוואה לנתח שוק של 21.7% שהחזיקה הרשת באפריל השנה, ובהשוואה לנתח שוק של 21.4% שהחזיקה הרשת במאי אשתקד. מתחילת השנה הנוכחית הסתכם נתח השוק המצטבר של רבוע כחול ב-20.9%, וזאת בהשוואה לנתח שוק של 21.8% שבו החזיקה הרשת בשנת 2008. עם זאת, נתוני ההשוואה מוטים מעט בשל חרם החרדים על תת-הרשת שפע שוק, שהוכרז רק לקראת סוף הרבעון הראשון 2008.

הרשתות העצמאיות מתחזקות במאי, ונתח השוק שלהן עולה מ-18.6% באפריל השנה ל-19% במאי 2009. עם זאת, נתח שוק הרשתות הפרטיות נמוך עדיין מנתח השוק שהחזיקו במאי 2008 ושעמד על 19.5%.

המינימרקטים הפרטיים ממשיכים את מגמת ההתחזקות של חודש אפריל, ונתח השוק שלהם עולה מ-10.6% ל-11.1% במאי השנה. עם זאת, גם כאן נתח שוק זה נמוך מנתח השוק שבו החזיקו במאי 2008 ושעמד על 11.5%.

חצי חינם ורשת רמי לוי שיווק השקמה ממשיכות להתחזק. נתח השוק של חצי חינם עלה מ-5.2% באפריל השנה ל-5.3% במאי 2009. במקביל מצליח רמי לוי לשמור ואף לחזק את הקפיצה הגדולה בעשה בחודש אפריל השנה בנתח השוק שלו. נתח השוק של הרשת עמד במאי השנה על 4.3%, לעומת נתח שוק של 4.2% באפריל השנה ולעומת נתח שוק של 2.7% במאי אשתקד.

חודש מאי התאפיין גם בעלייה בנתח השוק של רשת סופר-פארם - מ-2.6% באפריל השנה ל-3.6% במאי, וזאת בעקבות מבצעי LIFESTYLE וקופונים שצירפה הרשת לעיתונים בסופי השבוע.

גרף