בית המשפט דחה את הצעת הסדר הנושים לרשת ילדותי

השופטת אלשיך מתחה ביקורת על התנהלות בעלי המניות ברשת: "הנושים - שצריכים להיות בראש דאגתם של בעלי המניות - ייצאו כשחצי תאוותם בידם, ואילו בעלי המניות ימשיכו להחזיק בדירה בשווי 2.2 מיליון שקל"

"הצעת ההסדר המונחת בפני דומה לגבינה שוויצרית שבה רבים החורים מהגבינה, וכל הצעת ההסדר לא נראית אלא כהסדר הצלה לבעלי המניות כדי להחזיר לידיהם בנזיד עדשים את החברה, ואם תצלח התחזית תהיה זו גם חברה משוקמת ומרוויחה" - כך קבעה היום (ב') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, בהחלטתה שלא לאשר את הצעת הסדר הנושים של רשת ילדותי, המתבססת על מכירתה לקבוצת יהודאי.

לפי אלשיך, התנהלות בעלי המניות של ילדותי, המבקשים לערוך הסדר חובות פרטי שלהם במסגרת הקפאת ההליכים לחברה, ותרומתם לצורך השיקום בסך 200 אלף שקל - הינה בסכום מזערי ונועדה לקבל הפטר אישי, והיא בבחינת "עושים מעשה זימרי ומבקשים שכר כפנחס".

לדברי אלשיך, בעלי המניות הם שהביאו את החברה לקריסה ולחובות של עשרות מיליוני שקלים. לפי ההסדר המוצע, הנושים - שצריכים להיות בראש דאגתם של בעלי המניות - ייצאו כשחצי תאוותם בידם ובהפסדים לא מבוטלים. בעלי המניות לעומתם, יחזיקו בדירה שבבעלותם במרכז תל-אביב, שלדברי הנאמן שוויה כ-2.2 מיליון שקל, והחזיקו ב-27.5% ממניות החברה, אשר אם תשוקם על-פי התחזיות שבהסדר יהיה להן שווי לא מבוטל, וימשיכו לעבוד בחברה בשכר בחוזה העסקה שפרטיו לא ידועים.

לדברי אלשיך, נראה לא הגיוני כי בעלי המניות, שהביאו את החברה למצב בו היא מצויה כיום, יקבלו פרס וימשיכו להחזיק במניות החברה. אם יש למניות שווי - יתכבדו וימכרו אותן, ואת תמורתן יעבירו לנושים.

עוד ציינה אלשיך בהחלטתה כי סוגיה נוספת שלא התבהרה בהצעה הינה דינם של העובדים, והיא איננה יכולה לאשר את ההסדר המוצע.

לדבריה, מאחר שתקופת הקפאת ההליכים מסתיימת היום - על מנת שלא ייווצר תוהו ובוהו היא מאריכה את תוקפו של צו הקפאת הליכים למשך שבוע, כדי שכל הצדדים יוכלו לשקול את המשך צעדיהם. (פש"ר 1997/09).