HOT השיקה ערוץ משחקים חדש בהשקעה של 2.5 מיליון שקל

גלובס tv משיקה פיילוט בקרב 1,000 לקוחות ■ הסטארט-אפ הישראלי פלייקסט, שמאחורי שירות המשחקים, יאפשר לשחק בהם ללא קונסולה ■ השירות החדש ירחיב את עולם המשחקים של HOT דרך פלטפורמת ה-VOD

חברת HOT נכנסת לעולם המשחקים. החברה השיקה שירות גיימינג חדש, פרי שיתוף-פעולה עם חברת הסטארט-אפ הישראלית פלייקסט, בהשקעה של 2.5 מיליון שקל.

השירות החדש ירחיב את עולם המשחקים של החברה דרך פלטפורמת ה-VOD, כלומר הערוץ לא יופיע כערוץ חינמי, אלא הלקוחות יוכלו ליהנות ממנו באמצעות מנוי נוסף. הלקוחות ישלמו בנפרד על משחקי פרימיום ועבור חבילת משחקים בסיסית.

ניתן יהיה לשחק במשחק באמצעות הממיר שיהפוך לקונסולת משחקים, אליו מתחברים באמצעות USB ובעתיד באמצעות אלחוט. בימים אלה מתחילה החברה פיילוט בהשתתפות 1,000 לקוחות.

אלעד דרור, סמנכ"ל הנדסה ב-HOT, מסר כי הכניסה לעולם המשחקים הצריכה היערכות, משום שהחברה היא הראשונה שמכניסה את טכנולוגיית שרתי המשחקים לרשת הכבלים. שירות הגיימינג יושק לקהל הרחב ברבעון הראשון של 2010.

הרצל עוזר, מנכ"ל HOT, אמר כי החברה עובדת על השירות כבר שנתיים וחצי ולא דיווחה על תוכניותיה עד שהחליטה לצאת איתו - כעקיצה למתחרותיה.

כאילו קונסולה

מאחורי שירות המשחקים החדש נמצאת חברת הסטארט-אפ ישראלית פלייקסט. החברה מאפשרת לחובבי המשחקים שאינם מחזיקים קונסולה לשחק באיכות דומה לזו של פלייסטיישן 2 של סוני, Xbox של מיקרוסופט או ה-Wii של נינטנדו.

"בשלב הראשון אנחנו רוצים להציע משחקים לקהל הרחב", אומר גיא דה-בר, מנכ"ל פלייקסט. "לא נציע משחקים כמו GTA, כי יש בו אלמנטים לא חינוכיים, אבל את משחק הפעולה המצליח Call Of Duty דווקא כן. אין מגבלה טכנית לכמות משחקים שאפשר לספק בשירות, מכיוון שהתוכן של המשחק איננו בממיר". לדבריו, בניסוי שעורכת החברה יהיו 15 משחקים שונים.

האסטרטגיה של פלייקסט היא פנייה לקהל רחב. היא גם לא מתכוונת לגרום לגיימרים שיש להם קונסולה לנטוש אותה, אבל היא רואה בעצמה תחרות מעניינת. "אנשים לא יזרקו את הקונסולות לפח, אין לנו יומרות כאלה. גם הווידיאו לפי דרישה לא גרם לאנשים לזרוק את ה-DVD", הוא אומר.

ישירות מהחברות

התחמושת של דה-בר כוללת מנוי חודשי לחבילות של מספר משחקים וגם הבטחה לזמן הגעה סביר מיציאתו של המשחק לחנויות ועד הגעתו לשירות של HOT. "אורך החיים של משחק הוא קצר. כותר טוב מוכר בעיקר ב-5 השבועות הראשונים שלו", הוא אומר. לטענתו, זמן ההגעה תלוי בעיקר בתשלום לחברות המשחקים, מכיוון שכותרים חדשים הם יקרים יותר סמוך להוצאתם.

לדבריו, חברת המשחקים EA, שחתומה על כותרים כמו The Sims ופיפ"א, כבר בדקה את המוצר. "כל הנהלת EA שיחקה בו, והוא מותקן אצלם בדמו במשרדים בארה"ב", אומר דה-בר.

* כיצד המוצר יסייע לחברות המשחקים בארה"ב?

"הן פחות מתעניינות בנושא של פיראטיות, שהשירות שלנו יכול למנוע אותה, אלא יותר ברצון להאריך את חיי המדף של המשחקים. ניסינו לעבוד דרך יבואני המשחקים לישראל ולא הצלחנו, אז פנינו לחברות בחו"ל".

חיישני תנועה

פלייקסט, שמוחזקת על-ידי חברת ההשקעות קסניה, הוקמה לפני כשנתיים. באחרונה השלימה גיוס של 2 מיליון דולר, ובסך-הכול גייסה עד היום 2.6 מיליון דולר. "התוכנית היא להתחיל לפעול בשנה הבאה באירופה ובארה"ב. בהמשך נאפשר לקנות חיישני תנועה, שיאפשרו לשחק במשחקים כמו ב-Wii", מתווה דה-בר את הדרך לשנים הקרובות.

ההתפתחות הטבעית של השירות יכולה להיות משחקים מרובי-משתתפים. דה-בר טוען כי באמצעות השירות של פלייקסט הם יעבדו טוב יותר, כי הם יושבים על השרתים, וזמן התגובה בין שחקנים יהיה מהיר יותר.