הערכות: 250 אלף משקי-בית יתחברו לחבילה הדיגיטלית

המערך הדיגיטלי - הכולל את הערוצים 2 , 10, 1, 99 ו-33 - יעלה לאוויר ב-2 באוגוסט וימותג תחת השם "עידן - ערוצים ישראלים דיגיטליים נגישים" ■ מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה: ההסכם עם רשות השידור אושר

המערך הדיגיטלי (DTT) יעלה לאוויר ב-2 באוגוסט - כך הוחלט אתמול (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת, אשר שינתה בחוק את מועד העלייה ממאי לאוגוסט.

ל"גלובס" נודע כי המערך הדיגיטלי - הכולל את הערוצים 2 , 10, 1, 99 ו-33 - ימותג תחת השם "עידן - ערוצים ישראלים דיגיטליים נגישים".

תחילה יעלה המערך הדיגיטלי שיאפשר צפייה ב-5 הערוצים הללו ללא תלות בכבלים ובלוויין לשידורי ניסיון, שיימשכו 3 עד 6 חודשים. הצפייה בערוצים תתאפשר באמצעות רכישת ממיר בעלות חד-פעמית של כ-380 שקל.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה שמרכזת את כל פרויקט המערך הדיגיטלי, אמר היום (ג') כי ההסכם עם רשות השידור אושר והוסכם: "מבחינתנו רשות השידור היא הגורם האחראי להסדרת התשלום עם הטלוויזיה החינוכית".

לגבי העובדה שגם מול ערוץ הכנסת טרם נחתם הסכם סופי אמר סמירה: "בתוך שבוע יסתיים שלב אישור ההסכמים גם מול ערוץ הכנסת, שהיה מוטרד מהאופציה שאם מישהו מהגורמים המשדרים ייצא מהחבילה הוא יצטרך לשלם יותר. אנו נסדיר את הנושא".

ברשות השנייה מעריכים כי בסופו של תהליך, כ-250 אלף משקי-בית יתחברו ל"עידן", כאשר כ-150 אלף מהם הם בעלי טלוויזיה אנלוגית ואנטנה, אשר יצטרכו לעבור לשיטה החדשה מאחר שהמערך האנלוגי ייסגר. בנוסף לאלה יתחברו לחבילה הדיגיטלית גם משפחות מעוטות יכולות וכן חלק ממנויי הכבלים והלוויין, אולם סמירה מעריך כי יהיה זה חלק קטן.