מורידים כפפות: מחזיקי האג"ח של אוסיף דורשים פירעון מיידי

המשקיעים מפעילים לחץ על חברת הנדל"ן במטרה לשפר את הסדר החוב המתגבש ■ לאוסיף, שבשליטת שלמה אייזנברג של 2.9 מיליארד שקל

מחזיקי האג"ח של חברת אוסיף , הנמצאת בשליטת שלמה איזנברג, מאיימים בפירעון מיידי של האג"ח במידה והחברה לא תגבש הסדר חוב שיהיה מקובל עליהם. האסיפה זומנה ל-04.08 במהלכה יוחלט גם על מינוי עורך דין שייצג אותם מול ההנהלה.

על פי הסדר החוב שגובש בין אוסיף למחזיקי האג"ח יוחלפו אג"ח ד' של אוסיף באג"ח מסדרה ה' של ישרס, שאמורה להיפרע בארבעה תשלומים בין השנים 2011-2014 בריבית של 4.35%. יתרת הקרן של אג"ח ד' של אוסיף לשנת 2009 היא 143 מיליון שקל, ועל פי התוכנית, המשקיעים יקבלו 20 מיליון שקל כעת, בתוספת ריבית של 9 מיליון שקל, ותשלום של 44 מיליון שקל נוספים יידחה לספטמבר השנה.

אלא שהבנקים הביעו בסוף שבוע שעבר את התנגדותם להסדר, בעיקר בגלל סעיף שהבטיח שעבוד של האחזקות של אוסיף בחברת התפלת מי הים בפלמחים (ויה-מאריס). על פי תנאי המכרז של המדינה, אוסיף אינה יכולה לבצע זאת וכך הנכס שנותר לא משועבד הוא חברת הבת, אוסיף מזרח אירופה.

באסיפת האג"ח שהתקיימה ביום ראשון ניסה איזנברג להפיח תקווה בלב המשקיעים וטען שבימים אילו חברת גיזה מבצעת הערכת שווי לנכסי אוסיף וחברת האם (66.3%) ישרס. בשלב זה נשמע צחוק רם באולם נוכח החשיבות שהמשקיעים מייחסים להערכות השווי.

איזנברג רכש את השליטה באוסיף (64%) מידי ארקדי גאידמק בסוף 2008 תמורת 135 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 210 מיליון שקל. כיום נסחרת אוסיף לפי שווי של 142 מיליון שקל בלבד. באסיפה הדגיש איזנברג מספר פעמים שחברת ישרס שבאמצעותה נרכשה אוסיף אינה אחראית להתחייבויות של אוסיף.

אוסיף סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 28 מיליון שקל, לעומת הפסד של 60 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד נגרם בעיקר בגלל חברת הבת ארנסון. החברה סובלת מגרעון תזרימי מפעילותה הקבלנית וממימוש רכוש קבוע, משערוך שלילי של פרויקט רחובות בחברת הבת עוגן, ומהוצאות המימון בחברה.

ההתחייבויות השוטפות של אוסיף (במאוחד) מסתכמות ב-1.9 מיליארד שקל, וההתחייבויות לזמן ארוך עומדות על 984 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה מהווה 9% בלבד מהמאזן. עם זאת, החברה רשמה ברבעון הראשון צמיחה של 51% בהכנסות ל-134 מיליון שקל, ותזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת היה חיובי בהיקף של 17.6 מיליון שקל.