בססח: פשיטות הרגל במחצית נמוכות ב-45% מהממוצע העולמי

החברה הישראלית לביטוח אשראי: "החודשים הקרובים יהיו נקודת מבחן אמיתית למשק הישראלי - במהלכם ניווכח האם היקף פשיטות הרגל בישראל משתווה לזה שחוו מדינות מערביות"

עד כה, מצבו של המשק הישראלי טוב ממרבית המדינות המערביות - בעוד שבישראל עלה מספר הבקשות לפשיטות רגל במחצית הראשונה של 2009 בשיעור של 19.3%, הרי שבעולם, מספר פשיטות הרגל גדל בשיעור גבוה של 35%. כך עולה מניתוח שערכה בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי.

מהנתונים עולה כי שיעור הגידול החד ביותר במספר פשיטות הרגל במחצית הראשונה של 2009 הינו בהולנד, שם חל גידול של 75%, הונג קונג, עם גידול של 71%, ספרד עם 58%, אנגליה עם גידול של 56% וארה"ב - 45%.

מבין המדינות הנמצאות מתחת לשיעור הגידול הממוצע בעולם בהיקף פשיטות הרגל, ניתן למצוא את איטליה, עם גידול של 31%, צרפת - 25% וגרמניה - 19%. המדינות הבולטות, בהן שיעור הגידול במספר פשיטות הרגל נמוך מזה שבישראל, הן יפן, עם גידול של 15%, קנדה וסין, עם גידול של 10% כל אחת.

לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח: "אמנם הנתונים מעודדים, שכן ההיקף היחסי של קריסות חברות במשק הישראלי נמוך בהשוואה למרבית המשקים בעולם, אך יש לקחת בחשבון כי המשבר הריאלי הגיע אלינו מכיוון מערב מספר חודשים לאחר שפגע במדינות אלו. החודשים הקרובים יהיו נקודת מבחן אמיתית למשק הישראלי ובמהלכם ניווכח האם היקף פשיטות הרגל בישראל משתווה לזה שחוו מדינות מערביות". לדברי מילגרום, ההתאוששות של שוק ההון בארץ ובעולם אינה מתורגמת בשלב זה לתחום הריאלי, ואנו עדים להמשך גל של פשיטות רגל ופיטורי עובדים בארץ ובעולם.