זמיר דחב"ש - היחצ"ן שהשתלט על קובעי המדיניות בישראל

אורי יוגב, יועצו האישי של בנימין נתניהו, החל להשתמש בשירותי יחסי הציבור של דחב"ש - המייצג גם את סטנלי פישר וזוהר גושן ■ כעת משמש דחב''ש כ"איש הסוד" של 3 מתוך 4 ממעצבי המדיניות הכלכלית במדינה

אורי יוגב, יועצו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויו''ר הוועדה המייעצת של המועצה הלאומית לכלכלה, החל להשתמש בשירותי יחסי הציבור של חברת שלום תל-אביב, בבעלות היחצ''ן זמיר דחב''ש. יוגב הוא גם הבעלים של חברת המים וויטווטר.

נזכיר כי דחב''ש מיחצן גם את נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ובשנה האחרונה הצטרף לדחב''ש לקוח חדש: יו''ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן.

כעת משמש דחב''ש כ"איש הסוד" של 3 מתוך 4 ממעצבי המדיניות הכלכלית של מדינת ישראל: בנק ישראל, משרד ראש הממשלה והרשות לניירות ערך.

את יחסי הציבור של יוגב עשתה עד לפני כמה שבועות דבי תקשורת, בראשות משה דבי, אשר הפך לפני חודשיים ליועץ החיצוני של שר האוצר, יובל שטייניץ. העימות הפומבי בין האוצר למשרד ראש הממשלה בכלל ויוגב בפרט גרם לפרידה בין יוגב לדבי. האחרון גם נאלץ לוותר על תקציבה הנאה של חברת וויטווטר.

משה דבי מסר ל"גלובס": "בתקופת גיבוש התקציב עשינו הפסקה מוסכמת על מנת למנוע ניגודי עניינים. לא שיש ניגודי עניינים, אלא שהיתה אפשרות או היה חשש לניגוד עניינים".

"חומות סיניות"

נזכיר כי רק בחצי השנה האחרונה משרד האוצר, הגוף הכלכלי הדומיננטי היחיד שלא מיוצג כעת על-ידי דחב''ש, חווה עימותים קשים עם 3 הגופים המרכזיים שכן מיוצגים על-ידי דחב''ש בסוגיות הבאות: בנק ישראל - חריגות השכר והחוק החדש; משרד ראש הממשלה ואורי יוגב - תהליך התקצוב וגיבוש עסקת החבילה עם משרד ראש הממשלה ועם יוגב עצמו; הרשות לניירות ערך - "תוכנית גושן" להצלת שוק האשראי החוץ-בנקאי.

"ישנה בעיה של ניגוד עניינים. אין לדחב''ש כל אפשרות ליצור את החומות הסיניות הנדרשות בין 3 התפקידים שלקח על עצמו", אמר בכיר בשוק יחסי הציבור.

מחברת שלום תל-אביב נמסר: "במסגרת עבודתה עבור קבוצת טכנולוגיות המים וויטווטר, היא מתקשרת רק את הקבוצה ואת החברות הבנות הפועלות במסגרתה, כולן בתחום טכנולוגיות מים, ואיננה מעורבת בעיסוקים אחרים של מי מבעלי המניות. שלום תל-אביב עובדת בשקיפות מלאה מול כל לקוחותיה ללא כל חשש לניגוד עניינים".

עוד נודע ל"גלובס" כי משרד שלום תל-אביב מקבל דיווחים שוטפים ויומיים על כל הופעה תקשורתית או ראיון שיוגב מבצע - הן אם זה קשור לחברת המים והן אם הדבר קשור לפעילותו הציבורית של יוגב.

אורי יוגב סירב להגיב לדברים.