אלשיך אישרה את הפעלת רשת האופנה JUMP ע"י אבי מלכה

אישור הפעלת הרשת ניתן במסגרת דיון נוסף שקיימה אלשיך בבקשה להקפאת הליכים ברשת, וזאת לאחר שבדיון הקודם היא סירבה לאשר את הבקשה להפעלת הרשת עד להגעה להסדר נושים סופי

השופטת ורדה אלשיך אישרה הערב (א') את הפעלת רשת האופנה JUMP על-ידי בעלי רשת ml, אבי מלכה.

אישור הפעלת הרשת ניתן במסגרת דיון נוסף שקיימה אלשיך בבקשה להקפאת הליכים ברשת, וזאת לאחר שבדיון הקודם היא סירבה לאשר את הבקשה להפעלת הרשת עד להגעה להסדר נושים סופי.

כזכור, באמצע יולי הגישה רשת JUMP לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים ברשת, וזאת לאחר שהבנקים ומנחם קופיץ, המחזיק ב-50% ממניות הרשת, סירבו למתווה עסקת מכירת אחזקותיה של קבוצת המשביר ברשת (50%) למלכה, שנחתם במאי 2009.

במסגרת הסדר הנושים שהוצע, התחייב מלכה לרכוש את מלוא מניותיה של רשת JUMP תמורת כ-18 מיליון שקל, שיוזרמו לקופת הנאמן. סכום זה ישולם ב-5 תשלומים שווים, שהראשון שבהם ישולם תוך 30 יום ממועד אישור הסדר הנושים והרכישה.

מלכה גם יישא בכל הוצאותיה השוטפות של JUMP בתקופה הקפאת ההליכים, למעט חובות החברה שקדמו לצו ההקפאה. בתמורה להפעלת הרשת ישלם מלכה תמלוגים לקופת JUMP בגובה 3% מהמכירות.

רשת JUMP מונה היום 52 סניפים, והיא מחזיקה גם בשליטה (67%) ברשת האופנה IRIT המונה 24 סניפים. עסקת המכירה אינה כוללת את רשת IRIT, שגם לגביה הוגשה בקשה להקפאת הליכים. מחזור המכירות של שתי הרשתות הסתכם בשנת 2008 ב-138 מיליון שקל, והפעילות המאוחדת היתה הפסדית.

יצויין כי עוד בטרם גיבוש הסכם העקרונות למכירת JUMP למלכה, עמדה הרשת לפני פירוק. החברה הפסידה בשנתיים האחרונות מיליוני שקלים, ומפסידה בכל חודש הפעלה כ-2 מיליון שקל נוספים.

כבר ברבעון האחרון של 2008 התנהלה JUMP מול הבנקים, לאומי ודיסקונט, בניסיון להגיע להסדר. זאת בעוד שהבנקים שיפרו בתקופה זו עמדות וקיצצו את האשראי לחברה בלמעלה מ-20 מיליון שקל.

על-פי הסדר הנושים שהוגש לבית המשפט, החזר החובות של JUMP ייפרס לתקופה של 5 שנים.

JUMP הציגה מקורות לכיסוי החובות בהיקף כולל של כ-36 מיליון שקל. עם זאת, היקף חובותיה של הרשת עומד על 50 מיליון שקל.

המקורות לכיסוי החוב כוללים את הסכום שישלם מלכה עבור הרשת (18 מיליון שקל) אם וכאשר ייחתם הסכם כזה, כיוון שבמקרה שתיערך התמחרות על הרשת, ייאלץ מלכה להתמודד בהתמחרות כמו כל מציע אחר, אם יהיה כזה.