אירופה המשיכה את רצף העליות: אפ"י פיתוח זינקה ב-14.3%

הבנק המרכזי של אנגליה העריך היום כי תנאי האשראי התאגידי השתפרו במהלך הרבעון השני של השנה - מדד פוטסי הוסיף 0.2% ■ מניית ריינאייר איבדה 8.15% ■ מדד דאקס עלה ב-0.4% ■ מניית פורשה נפלה ב-11.4%

שוקי אירופה נסגרו בעליות שערים של עד כ-0.4%, בהמשך לנעילה החיובית של בורסות אסיה ולאחר שמדד אמון הצרכנים GFK בגרמניה רשם את התוצאה הגבוהה ביותר מזה כשנה. אנליסטים חזו כי המדד לא ישתנה.

מדד MSCI של החברות הגדולות בעולם, עלה ב-4% בשבוע שעבר ונסחר כעת ברמה הגבוהה ביותר מזה תשעה חודשים.

הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), העריך היום כי תנאי האשראי התאגידי השתפרו במהלך הרבעון השני של השנה, וזאת בשל רכישת נכסים פיננסים על ידי ה-BOE.

עוד בבריטניה: סקר מחירי הבתים של הומטרק הצביע ביולי על קצב ירידת המחירים הנמוך ביותר מאז אוקטובר 2008. ככלל מאשש הדוח של הומטרק נתונים שונים שהתפרסמו לאחרונה ומעידים על התאוששות של ממש בשוק הנדל"ן בבריטניה.

עם זאת, העלייה המתמדת בשיעור האבטלה בבריטניה עשויה להתגלות כמחסום להתאוששות אמיתית וארוכת טווח של שוק הנדל"ן המקומי. שיעור האבטלה בבריטניה צפוי להתקרב ל-9% עד סוף השנה הנוכחית. האבטלה הגואה מצמצמת את ההכנסה הפנויה של אזרחי בריטניה ועשויה להוביל לגל של אי עמידה בתשלומי המשכנתא. "היה וכך אכן יהיה, יחווה שוק הנדל"ן בבריטניה גל של עיקול נכסים אשר ישוב ויוביל לצניחה במחירי הנדל"ן לנוכח הצפתו של השוק בנכסים מעוקלים", מעריכים ב-FXCM ישראל.

מדד פוטסי 100 טיפס ב-0.21% ■ מדד קאק 40 עלה ב-0.18%■ מדד דאקס טיפס ב-0.42%.

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.35% ל-1.4275 דולר והליש"ט מוסיפה 0.3% ל-1.6498 נקודות.

בזירת המאקרו

מדד אמון הצרכנים GFK בגרמניה, הסוקר 2,000 אזרחים גרמנים, עלה ל-3.5 נקודות, לעומת 3 נקודות ביולי. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מזה כשנה.

המדד המשולב בגוש האירו עלה ב-1.5% ביוני ל-95.9 נקודות ביוני - סימן לכך האירו עשוי להתחזק מעכשיו.

סקר מחירי הבתים של הומטרק בבריטניה הראה על ירידה של 7.7% במחירי הנדל"ן ביולי, קצב ירידת המחירים הנמוך ביותר מאז אוקטובר 2008. פרטי הדו"ח מעידים כי סוחרי הנדל"ן הצליחו לקבל 91.5% מהמחיר אותו דרשו שיפור משמעותי בכוח המיקוח של סוחרי הנדל"ן זה החודש השמיני ברציפות. כמו כן, הזמן הממוצע שנדרש למכירת נכס בבריטניה ירד ל-9 שבועות, משך הזמן הנמוך ביותר למכירת בית מעל לשנה.

מניות בכותרות

חברת טיסות השכר האירית, ריינאייר , איבדה גובה לאחר שהחברה פרסמה "אזהרת רווח" - העריכה כי תרוויח ברבעון השני 20% פחות ממכירת כרטיסי טיסה. רווחי החברה זינקו ב-550% ברבעון הראשון ל-136.5 מיליון ליש"ט.

על פי דיווח בעיתון ה"פייננשל טיימס", יצרנית כלי הרכב פולקסווגן מתכוונת לגייס 4 מיליארד אירו לפני ההשתלטות על פורשה , כדי לשמר את דירוג האשראי שלה.

פיליפס העולמית השלימה את רכישת Saeco בסכום שמוערך ב 200 מיליון אירו. בכך הופכת פיליפס לחברת מכונות הקפה הגדולה בעולם.

מניות חברות הכרייה והמתכות ריו טינטו BHP ביליטון ואקסטרטה מרכזות עניין לאור עליית מחירי הניקל והאלומיניום.

מניות חברות הנפט רויאל דאטש של ובריטיש פטרוליום מרכזות עניין על רקע עליית מחיר הנפט שמתקרב לרף הפסיכולוגי של 70 דולר לחבית. מחיר הנפט נסחר כעת בעלייה של כ-1% ל-68.7 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ישראליות באירופה

דורי מדיה גרופ , המפיקה, משווקת ומשדרת טלונובלות, דיווחה היום על פגישה מיוחדת של בעלי המניות בה הוחלט על הנפקת מניות לטובת קרן זבלודוביץ', חברה בת של קבוצת תמרז.

גורמי תקשורת ברוסיה ואסיה דיווחו אתמול (א') כי אפ"י פיתוח , זרוע הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה, והתאגיד הסיני הבינלאומי Guangda מתכננים לשתף פעולה בבניית רשתות מזון במוסקבה בהשקעה כוללת של 700 מיליון דולר. ככל הנראה מדובר בגישושים ראשוניים בלבד. בנוסף, אפ"י פיתוח דיווחה כי תשכיר 4,500 מ"ר בקניון של מוסקבה (Mall of Russia), לקבוצת אינדיטקס, הבעלים של שלל מותגים בינלאומיים.

טליט תקשורת , המשווקת מכשירים סלולריים למפיצים עצמאיים, ומפתחת מודולים סלולריים המיועדים לשוק M2M (קישור אלחוטי בין מכונה אחת לשנייה), דיווחה ביום שישי האחרון כי ביטלה הסכם בלעדיות בינה לבין היצרן האיטלקי המרכזי של החברה.