השגת אמון בטכנולוגיה היא לא דבר פשוט ומצריכה סדרה של החלטות, השקעות ושינויים ארגוניים • כדי להרוויח בחזרה את האמון שאבד לצרכנים וללקוחות, מנכ"לים צריכים לעשות לפחות שלושה דברים: להגדיר חזון, לבנות תוכנית פעולה, ולגייס את האנשים המתאימים
הטכנולוגיה ניתקה לקוחות מעולם התפעול ומסתבר שכשצרכנים לא רואים את העבודה, התפיסה היא שהושקע פחות מאמץ במתן השירות • מה, מתי ואיך לחשוף כדי לעזור ללקוחות ולעובדים להבין ולהעריך את הערך שנוצר • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: מדד אמון הצרכנים בוחן את התחושות הכלכליות העולות מהשטח. המצב ב־2022 לא מזהיר כלל, אך גם לא חריג מאוד ביחס לעשור האחרון
הציבור הישראלי פחות אופטימי: לפי נתונים שמפרסמת הלמ"ס, הציבור צופה כי מצבו הכלכלי לא עומד להשתפר בתקופה הקרובה • בהשוואה למדינות ה-OECD, ישראל נמצאת בתחתית הטבלה, ואחריה נמצאות רק סלובקיה, ספרד, פורטוגל, סלובניה ויוון
יחד עם זאת, למרות המגמה החיובית, חשוב להדגיש שהחל מחודש מרץ אפשר להבחין בירידה בערך מדד אמון הצרכנים ובמאזנים המרכיבים אותו • גם לאחר השיפור בחודשים מאי ואוגוסט, מתקבלים ערכים נמוכים משמעותית מהערכים בשנים 2019-2016
מדד אמון הצרכנים לחודש אוגוסט עלה ל-27%-, לאחר שעמד על 32%- במחצית השנייה של יולי • עם זאת, ישנה מגמת הרעה במאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה
המדד ירד למינוס 30% • הנתון ליולי שלילי במידה משמעותית יותר מזה של חודש יוני שעמד על מינוס 23% ומהנתון לחודש מאי שעמד על מינוס 14%
מדד סנטימנט הצרכנים ב־19 מדינות גוש האירו ירד החודש למינוס 11.6 נקודות ממינוס 6.6 בחודש שעבר • זו הירידה החדה ביותר מאז 1985
נכון שקשה לעשות עסקים כאן, אך האם חברות עושות מספיק כדי לזכות באמון בדרך להקלה באסדרה?
כך אמר היום פרופ' דן אריאלי, מומחה בכלכלה התנהגותית באוניברסיטת דיוק, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" • "חברה שיכולה להבטיח לצרכנים שאם לא אתנהג יפה אאפשר לכם לנקום בי. זה דבר שיוצר אמון"
הצרכנים מצפים מחברות עסקיות להראות תוצאות חברתיות נוספות - לא רק רווחים
הפוליטיקאים הולכים לבחירות, והצרכנים עדיין פסימיים
סקר המדד נערך במקביל לפרסומים בדבר נזקים אפשריים לכלכלה בגין פעולות של חרם וסנקציות כלפי חברות ישראליות ■ לקריאת חוברת המדד
מדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן עלה בחודש יולי ל-85.1 נקודות, לעומת הצפי לקריאה של 84 נקודות בלבד
בנוסף, נרשם שיפור בהערכות לגבי מצב המשק במחצית השנה הקרובה, ומאידך ירידה ניכרת באמון הצרכנים באשר למצב המשק העכשווי
האנליסטים ציפו לנתון טוב בהרבה - 82.4 נקודות, לאחר שהמדד רשם קריאה של 82.7 נקודות בנובמבר ■ כלכלן: "נראה כאילו משק הבית הממוצע חושש מאוד מהצוק הפיסקלי" ■ האשראי הצרכני גדל ב-14.2 מיליארד דולר
דן אריאליהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) הקורונה הכלכליתועידת ישראל לעסקים 2018מאקרו ישראלמדד אמון הצרכניםנגיף הקורונהנתון אחד ביוםצריכה פרטיתשקיפות