בהראל פיננסים שומרים על המלצת "משקל יתר" לשופרסל

שומרים על מחיר יעד של 18 שקל למניה, הגבוה ב-15.2% משער הבסיס של היום ■ "אנו צופים תוצאות סבירות המשקפות את מכירות חג הפסח, השפעות ההאטה במשק והעלייה ברמת התחרות"

ערן יונגר, אנליסט בהראל פיננסים, מפרסם היום (ב') עדכון סקירה למניית שופרסל , לקראת דו"חות החברה שיפורסמו מחר (ג').

לדבריו, "אנו צופים תוצאות סבירות המשקפות את מכירות חג הפסח, השפעות ההאטה במשק והעלייה ברמת התחרות".

יונגר מסקר את שופרסל בהמלצת "משקל יתר", במחיר 18 שקל למניה, הגבוה ב-15.2% משער הבסיס של היום.

יונגר מציין כי מנתוני הלמ"ס עולה כי נרשמה ברבעון זה עלייה כמותית של כ-3% במכירות המזון ועלייה של כ-0.5% ברמת המחירים. בנוסף, החברה עלתה בנתח השוק מרמה של כ-36.7% ברבעון המקביל לרמה של כ-36.9% ברבעון הנוכחי.

יונגר צופה כי מכירותיה של החברה יסתכמו לסך של כ-2.8 מיליארד שקל - עלייה של כ-0.5%. להערכתו, הגורם העיקרי לעלייה המינורית בהשוואה לרבעון המקביל נובע ממועד חג הפסח השנה, היות שחלק מההצטיידות לפני החג נעשתה ברבעון הראשון.

האנליסט סבור כי עליית רמת התחרות מצד הרשת הרביעית באה לידי ביטוי רק בסוף הרבעון, עם סיום ניצול תווי השי ברשתות הגדולות.

להערכתו, רווחיות עליית רמת התחרות, יחד עם מבצעי החג, השפיעה על רמת הרווחיות של החברה, והוא צופה ירידה ברווחיות הגולמית והתפעולית. להערכתו, החברה תציג רווח תפעולי של כ-118 מיליון שקל, המשקף מרווח תפעולי של כ-4.2%. הרווח הנקי צפוי לרדת ב-32.6% ל-66 מיליון שקל.

"המחצית הראשונה תהווה השוואה משמעותית יותר"

באקסלנס אומרים כי תוצאות המחצית הראשונה של שופרסל יעניקו את ההזדמנות הראשונה להתבונן ברמות ההכנסות והרווחיות בעיצומו של המיתון - ובלא ההשפעה המסלפת של עיתוי החגים.

האנליסטים בבית ההשקעות מעניקים לשופרסל המלצת "תשואת יתר", במחיר 16.8 שקל למניה, הגבוה ב-11.3% משער הבסיס של המניה מהיום.

לדברי האנליסטים, המשקיעים יתמקדו במגמת המכירות וברווחיות, כאשר באקסלנס צופים ירידה של 0.4% בהכנסות בהשוואה למחצית הראשונה של 2008. המרווח התפעולי בתקופה זו צפוי להיות 4.4%, לעומת 5.4% במחצית הראשונה אשתקד.

בעוד שהשוק אינו מצפה לחדשות טובות, אומרים באקסלנס, המניה רשמה עליות חדות בשבועות האחרונים. לדבריהם, כל התכווצות חדה בהכנסות או ברווחיות לא תתקבל בברכה. מנגד, תוצאות חזקות ימשיכו לתמוך בראלי האחרון במניה.

בבית ההשקעות צופים כי בהשוואה לרבעון המקביל, הכנסות הרבעון השני ירדו ב-2.2% ל-2.7 מיליארד שקל, והרווח הנקי יקטן ב-33.7% ל-67 מיליון שקל.