ביהמ"ש: צ'רלטון תשדר את ליגת העל לפחות עד המחזור התשיעי

מפעילת ערוצי ספורט 1 וספורט 2 תשדר את המשחקים עד ה-11 בנובמבר

בבית המשפט המחוזי בתל-אביב התקבלה היום (ג') החלטה בנוגע לשידורי ליגת העל. בשלב הראשון צ'רלטון, מפעילת ערוצים ספורט 1 וספורט 2, תשדר את המשחקים עליהם התחייבה לעונת 2009/10 עד ה-11 בנובמבר. מדובר בשידור 9 המחזורים הראשונים של ליגת העל.

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה צ'רלטון כי היא אינה מתכוונת לשדר את המשחקים המשניים של ליגת העל, וכי היא מתנערת מההסכם שנחתם בין הצדדים ב-2006 ושאמור להסתיים ב-2012.

התאריך שקבע בית המשפט הוא תאריך היעד לסיום הבוררות בין הצדדים. כזכור, ההתאחדות לכדורגל וחברת צ'רלטון מצויות מזה תקופה ארוכה בהליך בוררות, במסגרתו ביקשה צ'רלטון את הפחתת התשלום עבור זכויות השידור של הליגה, ולאחר מכן ביקשה לוותר עליהן לחלוטין.

צ'רלטון אמורה להעביר להתאחדות בעונה הבאה סכום של כ-27 מיליון שקל עבור שידור המשחקים המשניים. ב-5 באוגוסט אמורה צ'רלטון להעביר את התשלום הראשון לעונת המשחקים 2009/10 בסך של 6.7 מיליון שקל.

רותם קמר, סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, אמר: "אנחנו שמחים על ההחלטה ובעיקר שמחים על כך שציבור אוהדי הכדורגל יזכו ליהנות ממשחקי העונה שעתידה להיפתח בעוד כחודש. גוף שידור בישראל לא יכול לקחת את החוק לידיו ולהחליט באופן חד-צדדי כי הוא מפסיק לשדר בניגוד להסכם, תוך שהוא מחזיק ציבור צופים כבני-ערובה וגורם נזק לענף שלם".

עו"ד ברוך כצמן, המייצג את ההתאחדות לכדורגל, הוסיף כי "המשך השידור על-ידי צ'רלטון בנסיבות אלה הוא מבחינתנו הרע במיעוטו. מטרת ההתאחדות בראש ובראשונה היא לשמור על האינטרסים של כלל ציבור הצופים, וההתאחדות תמשיך לעמוד על כך כי השידורים ייערכו באופן ובאיכות הטובה ביותר כפי שהתחייבה צ'רלטון".