המועצה הארצית לתכנון ובנייה: ניתן להקים את איקאה בראשל"צ

זאת שנה לאחר השלמת בניית הסניף במתחם מעוין שורק בעיר ■ מועד הדיון להחלטה הסופית טרם נקבע ■ הסניף השני של רשת הרהיטים השוודית בישראל אמור להיפתח ב-2010

המועצה הארצית לתכנון ובנייה במשרד הפנים החליטה כי ניתן להקים את איקאה במתחם מעוין שורק בראשון-לציון, זאת שנה לאחר השלמת בניית הסניף - כך נודע ל"גלובס".

ההחלטה התקבלה היום (ג') על-ידי הוולנת"ע - הועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים. זוהי הוועדה החשובה ביותר במועצה, בה מתקיימים הדיונים העקרוניים לפני העברה או הפקדה של תוכניות ושמיעת התנגדויות להן, והמלצותיה מוגשות למועצה הארצית לאישור.

חוות-הדעת של הוולנת"ע קובעת כי אפשר לקבל את התוכנית המצומצמת של מתחם איקאה במעוין שורק. מועד הדיון להחלטה הסופית בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז המרכז טרם נקבע.

לאחר האישור בוולנת"ע חוזרת ההחלטה להכרעת הוועדה המחוזית, שצפויה לאשר אותה. נזכיר כי ההחלטה מה-7 ביולי פסקה כי על הוועדה המחוזית לשוב ולהכריע לאחר קבלת חוות-הדעת.

הסניף השני של רשת הרהיטים השוודית בישראל אמור להיפתח ב-2010.

במתחם איקאה שבמעין שורק בראשון-לציון מחזיקה חברת אירוס הגלבוע. חברת הנדל"ן המניב בריטיש ישראל שבשליטת ליאו נואי דיווחה בתחילת יולי כי חתמה על הסכם מותנה לרכישת אירוס הגלבוע מידי קבוצת ברונפמן-פישר (בעלי השליטה בקשת רבוע כחול ). ההסכם תלוי באישור תוכנית בניין עיר (תב"ע) למתחם.

במארס השנה זכתה אירוס הגלבוע במכרז החוזר של מינהל מקרקעי ישראל לחכירת מתחם איקאה במעוין שורק, כשהציעה 132 מיליון שקל עבור המתחם ששטחו 98 דונם. אזו-ריט, חברה בת בבעלותה המלאה של בריטיש ישראל, התקשרה כבר ב-2006 על מנת לרכוש 33.3%-43.33% ממניות אירוס הגלבוע.

שווי נכסי החברה אירוס הגלבוע מוערך ב-510 מיליון שקל, וסך חובותיה לבנקים ולצדדים שלישיים הוא כ-360 מיליון שקל. בריטיש תשלם באמצעות הקצאת 9.6% ממניותיה ותמורת רכישת הלוואותיה של אירוס הגלבוע.

נכסי אירוס הגלבוע כוללים את מתחם איקאה, כמו גם 75 הדונם הפנויים בסביבתו של המתחם, וכן מרכז מסחרי בבית"ר עלית. בנוסף כולל ההסכם את השטח של חברת שפתנית, אותה רכשה אירוס הגלבוע מידי רוני יצחקי תמורת 20-30 מיליון שקל בחודש שעבר. שפתנית נמנתה עם 7 המתנגדים שהגישו את עמדתם לוולנת"ע, אולם התנגדותה הוסרה מסדר היום מאחר שנרכשה על-ידי אירוס הגלבוע.