אינטרפבליק מגדילה את אחזקותיה בראובני-פרידן ל-75%

מדובר במימוש של הסכם שהחל כבר ב-2002 עם רכישת רבן-גולני ■ גם שלמור-אבנון-עמיחי צפוי בקרוב למכור את יתרת מניות המשרד לקבוצת Y&R

קבוצת אינטרפבליק (IPG) תגדיל בתחילת 2010 את אחזקותיה במשרד הפרסום ראובני-פרידן ותרכוש 20% נוספים. בכך תגיע אחזקתה במשרד לכדי 75% - כך נודע ל"גלובס".

מדובר בהמשך תהליך הרכישה בו החלה אינטרפבליק ב-2002, במסגרתו רכשה הקבוצה מניות בראובני-פרידן ומיזגה לתוכו את משרד הפרסום רבן-גולני, בו היא החזיקה עד אז 60%. בהמשך, נמכרו מניות המשרד לאינטרפבליק, שבמקביל ביצעה מהלך ברבן-גולני, אליו נכנסה זמן קצר קודם לכן. לצורך כך רכשה עירית שטראוס מרבן-גולני את חלקם של שותפיה, אבינועם גולני ורן רבן, והגיעה לאחזקות של 40% מהמשרד, כאשר ביתרה מחזיקים כאמור אינטרפבליק.

ב-2005 ביקשו בעלי המשרד, משה ראובני ואודי פרידן, לדחות את מימוש ההסכם עימם, מאחר שסברו כי השנים הקרובות אמורות להיות טובות יותר עבורם. המשרד באותה תקופה היה בצמיחה, ותקציבים חדשים הגיעו. אך עם השנים לא נמשכה מגמת ההתאוששות: בעקבות התבטאויות של אודי פרידן על שטראוס-עלית - לקוח עוגן של המשרד ואחת מהנדוניות המשמעותיות של המיזוג - הוחלט בשטראוס על פרידה מהמשרד. בהמשך, גם עירית שטראוס מכרה את אחזקותיה במשרד - 10% - למשה ראובני ואודי פרידן.

העסקאות הבינלאומיות נעשות בדרך-כלל על סמך ביצועים עתידיים של החברה. כשנעשתה העסקה עם אינטרפבליק העולמית היה מצבו של ראובני-פרידן שונה: המיזוג המוצלח הקפיץ את החברה למקום חמישי, ובמשך תקופה הגיעו תקציבים חדשים. אבל בשנים האחרונות נראה כי המומנטום של המשרד השתנה. נתוני יפעת בקרת פרסום מראים כי גם בשנים הטובות שלו הוא איננו מצליח לגדול משמעותית.

קבוצת אינטרפבליק בישראל מונה את משרדי הפרסום מקאן-אריקסון, ראובני-פרידן ושמעוני-פינקלשטיין FCB.

יצויין כי ראובני-פרידן אינו המשרד היחידי שימשיך השנה מימוש של הסכם קודם: גם שלמור-אבנון-עמיחי צפוי להשלים בקרוב את מכירת יתרת המניות שנותרו בידי השותפים הישראלים לקבוצת Y&R העולמית, ולהפוך למשרד בבעלות מלאה של גורם בינלאומי. כיום מחזיקים השותפים הישראליים רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי ב-15% מהמניות יחדיו.

11