שיא חודשי של כל הזמנים בשחרור מכוניות מהמכס

היבואנים שיחררו כ-30 אלף כלי כדי להקדים את העלאת המס ■ כשליש מהמכוניות שוחררו ממלאי היבואנים ויאפשרו למתן את העלאת המחירים בחודשים הקרובים

יבואני הרכב שיחררו בחודש יולי לבדו מהמכס כ-30 אלף כלי רכב עד היום (ה') אחרי הצהריים, המועד האחרון לשחרור רכב לפני כניסת "המיסוי הירוק" לתוקף. זהו שיא חודשי של כל הזמנים.

קרוב ל-20 אלף מכלי הרכב הללו יופיעו כמסירות ללקוחות כבר בחודש יולי ועוד כשליש שוחררו למלאי של היבואנים כדי להקדים את עליית המסים. רוב כלי הרכב ששוחררו למלאי הם כאלה, שצפויים להתייקר משמעותית בעקבות המס הירוק, ובעיקר "רכב מנהלים" ורכבי נישה מקבוצת שווי שימוש 4 ומעלה.

בענף מעריכים כי מדובר במלאי, שיאפשר ליבואנים לשמור על רמת מחירים יציבה לפחות בחודשיים-שלושה הקרובים. באוצר מעריכים כי בחודשיים הקרובים יהיו שחרורים מועטים יחסית מהמכס.

כלי הרכב המשוחררים, שערכם הכספי הכולל נאמד ב-1.2-1.4 מיליארד שקל, צפוי ליצור "קפיצה" של כחצי מיליארד שקל בהכנסות המדינה ממיסים על רכב בחודש יולי. עם זאת על פי חישובי האוצר באופן תיאורטי הפסידה המדינה כ-100 מיליון שקל בשל הקדמת שחרורים של כלי רכב לפני העלאת המס.

בענף מציינים כי ענף הרכב ביצע החודש הגנות שער בהיקף של מאות מיליוני דולרים כדי להגן על הרכישות מפני שינויים חדים בשערי המטבע.