תשובה סיים בדיקת נאותות לקראת רכישת 20% מקשת

על-פי הערכות, תמורת 20% ממניות קשת דורש לאומי פרטנרס סכום של כ-30-35 מיליון שקל

התקדמות במגעים בין יצחק תשובה ללאומי פרטנרס בדבר רכישת 20% ממניות זכיינית ערוץ 2 קשת. ל"גלובס" נודע כי כבר נערכה בדיקת נאותות (דיו דיליג'נס) לקשת במסגרת הבדיקה שעורך תשובה לקראת רכישה. על-פי הערכות, תמורת 20% ממניות קשת דורש לאומי פרטנרס סכום של כ-30-35 מיליון שקל.

כפי שפורסם ב"גלובס", מזה תקופה שתשובה מנהל מגעים לרכישת 20% ממניות קשת מלאומי פרטנרס, אשר מחוייב למכור את מניותיו בזכיינית בשל בעלויות צולבות גם בחברת הלוויין yes. במשך תקופה ארוכה ניהלו הצדדים מגעים עם משרד התקשורת בנושא הבעלויות הצולבות, אולם לפני כחודשיים פרסם משרד התקשורת את החלטתו בעניין, לפיה יש על לאומי למכור את מניותיו בקשת - או לחילופין למכור את מניותיו ב-yes.

לתשובה יש אחזקות בחברת הכבלים HOT באמצעות חברת דלק השקעות שבשליטתו. דלק השקעות מחזיקה ב-15.96% ממניות HOT, אך יחד עם זאת אין כל בעיה חוקית - לא מבחינת הרשות השנייה ולא מבחינת מועצת הכבלים והלוויין - שתשובה יחזיק גם במניות קשת, שכן בשני המקרים מדובר באחזקות של פחות מ-24%.

בעל המניות הגדול ביותר בזכיינית ערוץ 2 קשת הוא מוזי ורטהיים (51%), מבעלי החברה המרכזית למשקאות קלים. לאומי לא יכול למכור את מניותיו לוורטהיים בשל שיעור האחזקה הגבוה של האחרון.

יש להניח כי לא תתרחש בימים הקרובים שום עסקה בשוק הטלוויזיה המסחרית עד לידיעה סופית באשר לעתידו של ערוץ 10, שכן ייתכן כי כבר בימים הקרובים יתפרסם מכרז חדש להפעלת הערוץ. מכרז זה כולל תנאי כניסה נמוכים (הגנת ינוקא) והפחתה מהמחוייבויות שיש כיום על הזכיינים הקיימים, מה עוד שבתוך שנתיים הזוכה בזיכיון יוכל לעבור לשיטת רישיונות - דבר שיקל עוד על מחוייבויותיו הרגולטוריות.

במקביל למשא-ומתן של תשובה לרכישת מניות לאומי בקשת, התנהלו בתקופה האחרונה מגעים נוספים של לאומי פרטנרס עם גורמים שהביעו עניין לרכוש מניות בזכיינית, שנחשבת לזכיינית המצליחה בטלוויזיה המסחרית.

מלאומי נמסר בתגובה: "אם וכאשר יהיה לנו מה להודיע, נעשה זאת באופן מסודר".

לא ניתן היה להשיג את תגובת קבוצת תשובה או קבוצת דלק.

קשת