הנפט זינק ב-3% ונקבע ברמה של 71.58 דולר לחבית

הגז הטבעי זינק ב-10.4% ■ החוזה העתידי על הסוכר הגולמי עלה ב-3.4% לשיא של יותר מ-3 שנים ■ הדולר בשפל שנתי כנגד סל המטבעות העולמי ■ לראשונה זה 4 חודשים דיווחה סין על ירידה של 2.7% במלאי הנפט

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר סיימו את יום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק בעלייה חדה של 3% ונקבע ב-71.58 דולר לחבית, זאת לאחר שנתונים חיוביים ברחבי העולם ביחס לפעילות היצרנית הובילו את המשקיעים לרוץ ולהשקיע בסחורות, במניות ובנכסים נוספים שנראה כי יהנו מהשיפור במצב הכלכלה העולמית. מוקדם יותר זינק הנפט לשיא תוך יומי של 72.1 דולר לחבית - רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-11 ביוני.

מדדי מנהלי הרכש שהתפרסמו היום ברחבי העולם הם שליבו את העליות, כאשר בארה"ב עדיין הצביע המדד על התכווצות בפעילות הכלכלית מאחר והיה נמוך מ-50 נקודות, אך היה גבוה מהציפיות בשוק, והגיע לרמתו הגבוהה ביותר מזה 11 חודשים. המדד בארה"ב עלה ל-48.9 נק' ביולי לעומת 44.8 נק' ביוני.

בסין כבר מראה המדד התואם על התרחבות בפעילות היצרנית במפעלים המקומיים והמדד שם עלה ל-52.8 נק' לעומת 51.8 נק' ביוני. סין גם דיווחה היום כי מלאי הנפט שלה ביוני ירד ב-2.7% לעומת החודש הקודם, זוהי הירידה הראשונה שנרשמה מזה 4 חודשים במלאי הנפט בסין.

הדולר שממשיך גם הערב להיחלש כנגד המטבעות המרכזיים בעולם והגיע היום לרמתו הנמוכה השנה כנגד סל המטבעות, תומך גם הוא בהתחזקות הסחורות.

נציין את הסוכר שהחוזה העתידי עלייו נסגר הערב בשיא של 3 השנים האחרונות לאחר שמחירו עלה ב-3% והחוזי העתידי למסירה באוקטובר נקבע ב-19.14 סנט לפאונד. מחירו של הגז הטבעי שזינק בכ-10.4%, מחיר הנחושת שעלה ב-4.4% ובסה"כ עלה מדד ה-CRB המשכלל את המסחר בסחורות ב-3.44% ל-266 נק'.

גם דבריו של הכלכלן נוריאל רוביני תרמו לעליות היוןם בשערו של הנפט: "ככל שהכלכלה העולמית תנוע לקראת צמיחה, בניגוד למיתון, אנו צפויים לראות עליות נוספות במחירי הקומודיטיס, בייחוד בשנה הבאה".

[לטבלת חוזים עתידיים]