ירידה של 10.5% בפדיונות האופנה בקניונים בחודש יולי

כך עולה מנתוני מערכת ריס המנטרת את פדיונות החנויות בקניונים ■ הירידה החדה ביותר, בשיעור של 13%, היא בתחום אופנת הנשים ■ עם זאת, קבוצות הקניונים מדווחות כי ביולי נרשמה דווקא עלייה במספר המבקרים

לאחר ירידה מתונה יחסית בפדיונות האופנה שנרשמה ביוני האחרון, פדיונות חודש יולי אינם מבשרים טובות. בעוד הקניונים טוענים כי בחודש יולי חלה עלייה במספר המבקרים בקניונים - מערכת ריס מציגה ירידה חדה של 10.5% בפדיונות 950 חנויות אופנה זהות בקניונים, וזאת בהשוואה לפדיונות האופנה ביולי 2008.

יצויין כי בעוד שאשתקד חלה כל תקופת ימי "בין המצרים" בחודש יולי, השנה חלו ימים אלה בסוף יולי ותחילת אוגוסט - עובדה העשויה להטות מעט את התוצאות. "אנחנו בימי הקיץ ומאוד חם בחוץ. הבילוי הזול ביותר הוא לשוטט בקניון ולא לקנות שום דבר. אנחנו עדיין לא רואים התאוששות בשוק", אומר בתגובה לנתונים מנכ"ל ריס, שלומי ינאי.

קבוצת קניוני עזריאלי מסרה ל"גלובס" כי בחודש יולי חלה עלייה של 10% במספר המבקרים בקניוני הקבוצה במרכז הארץ, מספר המבקרים בקניון מלחה נותר ללא שינוי, ואילו מספר המבקרים בקניון מודיעין עלה ב-20%. לדברי הקבוצה, העלייה במספר המבקרים באה לידי ביטוי בעלייה של כ-10% בפדיונות העסקים בקניוני הקבוצה.

קבוצת קניוני ישראל מעידה אף היא על עלייה במספר המבקרים בחודש יולי, אם כי בשיעור נמוך יותר של 3%.

אם אכן חלה עלייה במספר המבקרים - היא לא ניכרת בפדיונות חנויות האופנה המהוות כ-70% מכלל העסקים בקניונים, ואלה רושמים כאמור ירידה של 10.5%. הירידה החדה ביותר בפדיונות האופנה (13%-) חלה בתחום אופנת הנשים, בעוד שבתחום אופנת הגברים נרשמה ירידה של 4% בלבד.

בעוד שבקניונים הגדולים נרשמה ירידה של 11% בפדיונות, בפאוור סנטרים הסתכמה הירידה ב-8.5%.

מכל מקום, בחודש יולי רשמו כל הקניונים ירידה בפדיונות. הקניונים שרשמו ירידה גבוהה יחסית בפדיונות הם קניון מרגלית-השרון (24%-), קניון לב אשדוד (18%-), קניון עזריאלי (14%-), קניון אבנת (12%-), קניון רמת-אביב (9%-) והקריון (11%-).

קניון מלחה בירושלים רשם גם הוא ירידה חדה בפדיונות (13%-), אם כי יש להניח כי ההשפעה של תקופת "בין המצרים" על הרכישות בקניון מלחה גבוהה יותר מההשפעה בקניונים אחרים, וזאת בשל שיעור גבוה יחסית של אוכלוסיה דתית.

גם בקניון ארנה נרשמה ירידה גבוהה בפדיונות, אם כי הקניון מושפע עדיין מהשיפוצים המתבצעים בו.

ירידה נמוכה בפדיונות הקניונים נרשמה בדיזנגוף סנטר (3.8%-), קניון שבעת הכוכבים (4%-), קניון ממילא (4%-), קניון קריית-אונו (5%-) וקניון חולון (5%-).

55