בקרוב: תרופות נגד צינון לילדים יימכרו רק עם מרשם רופא

תרופות דומות לילדים מעל גיל 6 יימכרו ללא מרשם רופא, אולם רק בבתי-מרקחת וע"י רוקח בלבד ■ בנוסף, תיאסר כליל מכירה של תרופות נגד צינון או שיעול עבור תינוקות עד גיל שנה

משרד הבריאות מיישר קו עם הרשויות בארה"ב ובאירופה, ומודיע היום (ג') כי החל מה-1 בנובמבר לא ישווקו עוד תכשירים ותרופות נגד צינון או שיעול המיועדים לילדים עד גיל 6 ללא מרשם רופא.

תרופות דומות המיועדות לילדים מעל גיל 6 יימכרו ללא מרשם רופא, אולם רק בבתי-מרקחת ועל-ידי רוקח בלבד. בנוסף, תיאסר כליל מכירה של תרופות נגד צינון או שיעול עבור תינוקות עד גיל שנה.

במשרד הבריאות הגיעו למסקנה כי השימוש בתרופות אלה מזיקות לתינוקות בגיל זה. יצויין כי מנהל התרופות האמריקני ציין כבר לפני 10 חודשים כי אין יעילות לתרופות נגד צינון לילדים עד גיל 6. גם יצרניות התרופות אמרו זאת, אולם טענו כי התכשירים מקלים על הסימפטומים של הצינון. מנגד, מחקרים שונים סתרו גם את הטענה הזו.

ההחלטה של משרד הבריאות התקבלה לאחר דיונים שהתקיימו בעניין, ולאחר שהתקבלו הערותיהם בעניין מצד יצרניות התרופות וגורמים נוספים. במשרד מסבירים כי ההחלטה נועדה להביא לשימוש נכון בתרופות, וזאת ככל הנראה לאחר שהורים נתנו בחלק מהמקרים לילדיהם תרופות שלא לצורך.

החלטת משרד הבריאות מהווה מכה עסקית ליצרניות התרופות וגם לרשתות הפארם, שמכרו עד היום את התרופות הללו ללא הגבלה. באופן טבעי, הצורך במרשם רופא יצמצם את היקף המכירות.