ה-SEC מתכוונת לאסור את השימוש ב"הוראות מהבהבות"

תוכנות מחשב מהירות יכולות לנצל את פרק הזמן הקצר בו מופיע הבהבוב לגבי עסקה צפויה ולאפשר לחברי הבורסה המשתמשים בתוכנה לבצע עסקאות במחירים משופרים וברווחים גבוהים משאר השוק

מארי שאפירו, יו"ר ה-SEC, רשות ני"ע האמריקנית הודיעה כי היא מתכוונת לתקן תקנה שתמנע את האפשרות ל"הוראות מהבהבות" (Flash Orders), טקטיקת מסחר הנותנת יתרון לחלק מהברוקרים החברים בבורסות שונות ובהן גם בורסת הנאסד"ק, Direct Edge ו-BATS, בכך שהם רואים על מסכיהם הבהוב, זמן קצר לפני שמבוצעת עסקת קניה או מכירה שניתנות בזמן נתון בשוק במטרה להכות את ה-BID או את ה-ASK , ובמידה ואינן מתמלאות הן מתבטלות.

תוכנות מחשב מהירות יכולות לנצל את פרק הזמן הקצר הזה ולאפשר לאלו המשתמשים בתוכנה לבצע עסקאות עדיפות במחירים משופרים תוך השגת רווחים גבוהים יותר משאר השחקנים בשוק.

שאפירו פנתה לצוות המקצועי שיציע לה את האופן המהיר והיעיל ביותר בו צריכה הרשות לנקוט על מנת ליישם את מניעת השימוש בתוכנות אלו בידי חברי הבורסות השונות. כל הצעה להפסקת הוראות מסוג זה תצטרך לקבל את אישור הוועדה, זאת לאחר שתוצג לציבור והוא יעיר את הערותיו.

הסנאטור הדמוקרט, צ'ארלס שומר מניו יורק, שעמד בראש המבקרים את שיטת ההוראות המהבהבות הודיע היום כי שאפירו הבטיחה לו באופן אישי כי הרשות לני"ע תחסום את השיטה הנ"ל. לפני כחודש פנה הסנאטור ל-SEC בדרישה למנוע את שיטת ההוראות הזו ולא בכוונתו לחוקק חוק שימנע זאת.

הבורסות הודיעו כי הן מקדמות בברכה כל בחינה של שיטת המסחר הזו וכי ישתפו פעולה עם הרשות לני"ע במידה וידרשו.