ערוץ 10 פנה ליוצרים והזמין דרמות לשידור בשנה הבאה

פירסם פנייה לכלל היוצרים תחת הכותרת: "חזרנו לעבודה ואנחנו מחפשים דרמות" ■ גורם במטה מאבק היוצרים: "מדובר ביוזמה שקופה ומביכה של ערוץ 10 בשל סמיכותה לחידוש הזיכיון"

בערוץ 10 לא מבזבזים זמן: בעקבות התחייבות אישית שנתן מנכ"ל ערוץ 10,יוסי ורשבסקי, לרשות השנייה, לפיה ערוץ 10 יוציא במהלך 2009 סכום של 69 מיליון שקל לסוגה עילית - ל"גלובס" נודע כי אתמול (ג') פירסם הערוץ פנייה לכלל היוצרים תחת הכותרת: "דרמות חדשות לערוץ 10 - חזרנו לעבודה ואנחנו מחפשים דרמות!".

במסגרת הפנייה מזמין ערוץ 10 את היוצרים - בימאים ותסריטאים - להציע וליזום סדרת דרמה (כולל דרמה קומית, סיטקום וכו') המתאימה לשידור בערוץ מסחרי, בלב הפריים-טיים. על-פי ההצעה להגשה, על הסדרות להיות מוכנה לשידור באוקטובר 2010.

במטה מאבק היוצרים סירבו להגיב לידיעה, אולם גורם במטה המאבק אמר ל"גלובס" כי מדובר ביוזמה שקופה ומביכה של הערוץ, לטענתו, בשל סמיכותה לחידוש הזיכיון.

כחלק מהסיכום בין משרד האוצר, הרשות השנייה וערוץ 10 בתחום התוכן הוחלט כי בשל החובות של הערוץ בתחום זה, שעל-פי הרשות השנייה נאמדים בכ-30 מיליון שקל - משרד האוצר יקים קרן שבסופו של דבר תעניק סיוע של 15 מיליון שקל לערוץ 10 וכן לערוץ 2.

15 מיליון שקל נוספים נדרש ערוץ 10 להביא באמצעות ערבויות. בעלי המניות בערוץ התנגדו להציב ערבויות אישיות וטענו כי הערוץ אינו מקבל בימים אלה ערבויות מהבנקים. לכן הציעו ברשות השנייה כי בעל תפקיד בערוץ יערוב לסכומים ויתחייב כי הערוץ ישקיע בשנת 2009 69 מיליון שקל בסוגה עילית וכן יתחייב להשקעה של 58 מיליון שקל בסוגה עילית בשנת 2010.

אתמול העביר ורשבסקי את התחייבותו האישית להשקעה של 69 מיליון שקל בשנת 2009, אך ל"גלובס" נודע כי לא הועברה התחייבות לשנת 2010.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, אמר בתגובה כי "נושא החזר מחוייבות התוכן ועמידה בדרישות הסוגה עילית עדיין נבחנות".

מערוץ 10 נמסר: "למיטב הבנתנו, לכולנו אמורה להיות מטרה משותפת - עוד ועוד הפקות ישראליות מקוריות. במסגרת ההסדר אנו התחייבנו לכך, ואנו בטוחים כי הקול המצוטט אינו מייצג נאמנה את היוצרים".