נחתם מזכר העקרונות לגז טבעי בין ים תטיס לחברת החשמל

החברות השותפות בקבוצה דיווחו כי נחתם מזכר עקרונות למכירת כמויות נוספות של גז טבעי לחברת החשמל בהמשך לדיווח ב-23 ביולי, אז הודיעה החברה כי זכתה במכרז בהיקף של כמיליארד דולר למשך 5 שנים

נחתם מזכר העקרונות בין ים תטיס לחברת החשמל למכירת כמויות נוספות של גז טבעי בהיקף של כמיליארד דולר. מניותיהן של השותפות בקבוצת ים תטיס רושמות עליות בבורסה.

החברות השותפות בקבוצת ים תטיס, דלק קידוחים , דלק אנרגיה ואבנר , דיווחו היום (ה') כי נחתם מזכר העקרונות למכירת כמויות נוספות של גז טבעי לחברת החשמל בהמשך לדיווח ב-23 ביולי אז הודיעה החברה כי זכתה במכרז בהיקף של כמיליארד דולר למשך חמש שנים.

ים תטיס גברה במכרז על EMG המצרית, בה שותף יוסי מימן. הזכייה עדיין טעונה את אישור רשות החברות והממשלה.

מדובר במכרז שפרסמה חברת החשמל לפני כשנה לאספקת מיליארד מ"ק גז טבעי (5 BCM) החל מ-2009. רכישת הגז נועדה לשימוש בתחנות הכוח שיוקמו במסגרת תוכנית החירום למשק החשמל החל מקיץ 2009.

ים תטיס חתמה עד כה על חוזים עם צרכנים בהיקף 22 מיליארד מ"ק מתוך מאגר של 32 מיליארד מ"ק. הזכייה במכרז ממצה כמעט את מלוא פוטנציאל שיווק הגז ממאגרים מול אשקלון.

מנכ"ל דלק אנרגיה, גדעון תדמור אמר עם פרסום ההודעה ב-23 ביולי בתגובה לשאלת "גלובס" כי ההסכם עם חברת החשמל עוד לא ממצה את כל הכמות במאגרי "מרי" ו"נועה". "יש לנו עוד 10 מיליארד מ"ק (BCM). הרזרבה שאנו מחזיקים היא בגין החוזה ההיסטורי והיא הולכת ויורדת. נשארו לנו עוד כמויות ונוכל לספק לפחות עוד 5 מיליארד מ"ק לצרכנים".

יצוין כי להחלטה להגדיל את רכישות הגז מים תטיס אין קשר לגילוי מאגרי "תמר" ו"דלית" - שם מתכוונת חברת החשמל לנהל משא ומתן נפרד לרכש הגז החל משנת 2012.