ועדת האיתור ממליצה: אבי ליכט יחליף את דידי לחמן-מסר כמשנה ליועמ"ש

המליצה פה-אחד לשר המשפטים למנות את עו"ד ליכט מפרקליטות המדינה לתפקיד המשנה ליועמ"ש בתחום המשפט הכלכלי-פיסקאלי: "מגלם את השילוב הטוב ביותר של התכונות הנדרשות בתפקיד"

ועדת האיתור לבחירת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בתחום המשפט הכלכלי-פיסקאלי ממליצה פה-אחד לשר המשפטים למנות לתפקיד את עו"ד אבי ליכט מפרקליטות המדינה. בתפקיד שימשה עד לאחרונה עו"ד דידי לחמן-מסר, שנחשבה לדמות דומיננטית מאוד.

בראש ועדת האיתור עמד היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, וחבריה היו נציב שירות המדינה, עו"ד שמואל הולנדר; מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד משה שילה; מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר, ונציגת האקדמיה, פרופ' סוזי נבות.

בעקבות מודעה שפרסם משרד המשפטים על הקמת ועדת האיתור התקבלו פניות מטעם 22 מועמדים. בתום דיון שערכה גיבשה הוועדה את אמות-המידה לבחינת המועמדים. חברי הוועדה החליטו לזמן 8 מועמדים, שלדעתם היו בעלי הנתונים המתאימים ביותר מכלל המועמדים, להופיע בפני הוועדה. אחד המועמדים שהוזמנו הסיר את מועמדותו.

הוועדה קיימה ראיונות מקיפים וממושכים עם 7 המועמדים שנותרו, ולאחר שקיימה דיון יסודי בהערכה של המועמדים השונים, בהתייחס לאמות-המידה שגיבשה, החליטה להמליץ על עו"ד ליכט.

בנימוקי הוועדה נכתב כי "התפקיד של משנה ליועץ המשפטי לממשלה (כלכלי-פיסקאלי) מחייב - בצד היכרות מקצועית עם תחומי הפעילות המשפטית של המחלקה הכלכלית-פיסקאלית - יכולת לשמש כאוטוריטה מקצועית וכן כושר מנהיגות מקצועית ואישית בעבודתו מול מערכות השלטון השונות, בממשלה ובכנסת וכן כלפי גורמים מחוץ למערכת הציבורית. התפקיד מחייב גם יכולת הובלה של תהליכים מורכבים של עבודה מול משרדי ממשלה, גופים ציבוריים ומסחריים חיצוניים למערכת והליכי חקיקה בכנסת".

בפני הוועדה, נאמר עוד, הופיע מספר מועמדים טובים ובעלי כישורים, "אך לאחר סיום עריכת הראיונות, עיון בחומרים שצורפו וקיום דיון הערכה מקיף לגבי המועמדים, הגיעה כאמור הוועדה פה-אחד לכלל מסקנה ברורה כי עו"ד אבי ליכט הוא המועמד הבולט והמתאים ביותר לתפקיד, וכמי שמגלם את השילוב הטוב ביותר של התכונות הנדרשות מהנושא בתפקיד".

ליועץ המשפטי לממשלה 4 משנים נוספים: בתחומי הייעוץ, החקיקה, המשפט האזרחי והמשפט הפלילי.